Hej!


Delen bakom vattentillförseln till pumphuset skakar. Antar att det har med vattentillförseln att göra?
Vad är det för del som låter såhär?

tack!
 
  • Gilla
PV13 och 1 till
  • Laddar…
Eller så är det där vattnet går ut?

Har ragit bort pumpen och kollat om det skulle ha med den att göra, men dwn är ren och sorter ju på ett helt annat ställe
 
Jaha, verkar som att det finns två pumpar. En cirkulationspump och en dräneringspump.

Den mer lättåtkomliga är det ju inte. Funderar på att beställa en ny och sedan låta denna få jobba in i det sista tills den nya kommit.
 
Är det när diskpumpen går som det skakar? Eller har det med tömningspumpen?

En cirkus 10år gammal Ikea eller Wirlpool ?
 
Är när den går. Japp.

Är osäker på vilken som är vilken,
är den stora svarta längst bak.

den lilla vita rör sig inte och hade inget skit i pumphuset.

10 år gammal Whirpool, yes! Borde väl ha varit lite mer informativ i första inlägget, ursäkta.
 
Tvättpumpen är den som sitter efter den plåtklädda värmepatrinen. Bakom svarta gummiböjen.

Ta bort gummislangen och värmeelement så ser du inloppet till pumpen och impellern.
Det kan mycket väl vara fullt av krossat glas där.
Impellern är av plast så kör inte maskin förän du har plockat bort det som eventuellt finns där.
 
Uppfattat, ska testa!

En ny tvättpump/cirkulationspump kostar 1700 spänn. Behöver även byta spolarmar (500k/st), så om det visar sig att pumpen behöver bytas, så får det nog bli en ny maskin.

/Haningebo
 
A
CalleK CalleK skrev:
Uppfattat, ska testa!

En ny tvättpump/cirkulationspump kostar 1700 spänn. Behöver även byta spolarmar (500k/st), så om det visar sig att pumpen behöver bytas, så får det nog bli en ny maskin.

/Haningebo
ja pumpen låter ju inte frisk
kan ligga något i men det låter nästan som om impellern lossnat
 
Antar att det är glappet som är boven. Blir nog en ny maskin!
 
CalleK CalleK skrev:
Antar att det är glappet som är boven. Blir nog en ny maskin!
Fast axeln saknar ju här lagringspunkt i ena änden här..
Men om du inte hittade något så är säkerligen pumpen kaputt.
 
Den glappade även när den satt i motordelen
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Min maskin är ett par år äldre än din, jag har fått den men det verkar som att den är från 2007.
Min pumpmotor är tillverkad i Tyskland. Samma med din?
 
7kr!

Hade hoppats på något sådant, är ju anledningen till att man skriver på forum.

Tyvärr är min motor gjord i bella Italia, mycket snygg design - funderar på att hänga upp den på väggen i vardagsrummet. Dock hade jag nog föredragit lite tysk ingenjörskonst.

tack skaru ha för hjälpen, även electroluxaren. Blir nog en ny på mellandagsrean. Det jävligaste är alla val man behöver göra inför ett nytt inköp, dessutom ska skiten passa med marbodal-luckan...

god jul
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.