Fick skrota min gamla idé om 45 cm och istället sätta in en diskmaskin 60 cm. Jag är dock nybörjare, vilka märken är bra? Ikea, Bosch, Electrolux?

Erfarenheter eller faktiska exempel att länka?
Vad ska man tänka på?
Har en budget på max 5.000:-,tack på förhand.
 
A
Du får ingen bra disk under 8.000.-
Samsung är bra att inte tänka på.
 
Bosch, Siemens, Miele är bra.

Whirlpool och Asko kan du kanske köra också. Enda anledningen att gå på en Electrolux/AEG skulle vara comfort lift
 
Den diskmaskin vi varit mest nöjda med är en Asko XXL maskin. Kostar runt 10k.
Har en Samsung nu och haft Electrolux innan.
Några vänner och släkt har Bosch, men jag är inte jätteimponerad över dessa. Med hur man packar dessa.

Tips är att ta med en egen tallrik när ni kollar på maskinen.
Vi har problemet med att tallrikarna är för stora för att kunna ha överkorgen i nedre läget. Det för med sig att vissa glas inte kan åka i överkorgen då tallrikarna körs i underkorgen.
 
Köp den med längst garanti, alla pajjar osvsett märke
 
48 dB. Vet inte om jag vill kalla det fantastiskt. Ljudnivån är ju något man får dras med hela tiden
 
Våra diskmaskiner har inte blivit speciellt långlivade, jag har provat Indesit, Miele, två Bosch, Whirpool och nu en Siemens. Den nuvarande är bara två - tre år, Mielen höll nog längst, Whirpoolen kortast, bara tre år
 
K Kurtivan skrev:
Våra diskmaskiner har inte blivit speciellt långlivade, jag har provat Indesit, Miele, två Bosch, Whirpool och nu en Siemens. Den nuvarande är bara två - tre år, Mielen höll nog längst, Whirpoolen kortast, bara tre år
Mmm allt är samma skit dessa dagar, därav bör man välja den med längst garanti. I fjol pajjade vår Siemens efter nått år, blev då en Sharp med 5 års garanti på maskin och 10 år på elmotorn.
 
  • Gilla
nomis
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Mmm allt är samma skit dessa dagar, därav bör man välja den med längst garanti. I fjol pajjade vår Siemens efter nått år, blev då en Sharp med 5 års garanti på maskin och 10 år på elmotorn.
Om siemensen gick sönder efter något år så var det ju dumt att du inte utnyttja garantin.
 
Den var över, 2 år
 
R Rolle85 skrev:
Den var över, 2 år
nu blev det deppigt, jag som trodde så mycket på vår Siemens :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.