Kan ni fixa en dirtyflagga och varning om man försöker lämna sidan om man inte sparat.
Hänt mer än en gång att jag blivit av med en längre post pga att antingen jag själv råkat klicka back, eller grabben min gjort det åt mig
 
Innehållet i formuläret sparas automatiskt var 30 sekund. Vid sparningstillfället så dyker det upp en liten "Sparar"-text längst ner i formulärets högra hörn.

Om man råkar lämna formuläret genom att t ex klicka på bakåtpilen så kan du återfylla det som du tidigare skrivit genom att klicka på en grå "Återställ autosparat innehåll"-knapp nere i formulärets vänstra hörn. Knappen "Återställ..." dyker bara upp i samma tråd, inte i andra trådar.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tror det skulle vara innovativt att även varna om man lämnar sidan :D
 
Jag tycker att man ska vara försiktig med frågor som "vill du verkligen....", spara detta till situationer där det verkligen är motiverat i form av stora förluster.

Då tycker jag det är bättre med en ångrafunktion. I detta fall har bh löst problemet på ett ypperligt sätt som just erbjuder ångra fast med en liten förlust på 30 sek.

Sedan bör man naturligtvis själv vara försiktig när man skriver riktigt stora inlägg, för de kan försvinna i samband med sändning. C-a C-c är snabbt och enkelt. Extern editor för de mer avancerade.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Istället för dirtycheck kan man spara staten om man lämnar sidan (På samma sätt som var 30 sek) Och sedan fixa det lite tydligare att man kan återställa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.