Har liksom för mig att jag sett eller hört att det finns någon form av dimmer som man kan koppla till vanliga sladdanslutna 230V lampor, alltså en "lös" dimmer som sätts mellan eluttag och kontakt, är det månne någon som förstår hur jag menar eller har jag bara drömt....... :-/

Om det inte var en önskedröm, utan denna typ av dimmer verkligen existerar, var kan man isf. få tag på den, någon som vet.....??

//Christina.
 
Immobil skrev:
Du letar efter en s.k. sladdimmer ;)
Men..... "gulledej" blixtens son, som alltid :D

Tusen tack/Christina.

*EDIT* Det fick mig oooosökt att tänka på, funkar denna tillsammans med 12V månne, jag har nämligen även en vitrinskåpsbelysning med såna där "puckar" som lyser alldeles för starkt och vitt, skulle gärna vilja dimmra ner dem så det blir lite svagare och "gulare" ljus??
 
byggimpert skrev:
funkar denna tillsammans med 12V månne,
8) Tyvärr inte. ;)
Då behöver du en:
Dimmer för lågvoltshalogen med elektronisk transformator och glödljus 40-315W. Trappfunktion.
32-8688          398,00
 
eller:
Dimmer som ovanstående men för lågvolthalogen med mekanisk transformator och glödljus 20-350W. Trappfunktion.
32-8698          695,00
 


 
Är det varianter som monteras i en apparatdosa?
Jag skulle behöva en som inte gör åverkan på eluttaget ;)

//Christina.

*EDIT* Vad betyder eg. "Trappfunktion" :-[ ;)
 
byggimpert skrev:
Är det varianter som monteras i en apparatdosa?
Japp! ;)
Vad betyder eg. "Trappfunktion" :-[
Att du kan använda den i en trappa d.v.s. du kan tända eller släcka där uppe eller nere. Utan att springa upp och ner. ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.