Nu har elektrikerna kopplat in dimmrarna i hela huset, i taket sitter spottar med philips 4 w gu10 lampor led som är dimmbara, problemet jag får är att de flimmrar när jag dimmar ner, vilket är irriterande , domänerna jag använder idag är en Elko RS16/400 , vissa är det 12 spottar kopplat till, och vissa äg det bara 4 men samma sak att de flimmrar
, ksn någon hjälpa mig med det, tack
 
Vilka domäner använder du? .ru eller kanske .uk? :D
Ursäkta tråkhumorn men jag har druckit vin :beer:
Ring elektrikern och säg att det blev inte bra!
Gissningsvis är det fel dimmer för ändamålet.
 
Jo jag har pratat med en elektriker och en från philips huvudkontor och de säger samma sak , att man ska använda denna dimmer som jag nämnde innan ,
 
Flimrar det under tiden du vrider på dimmern?
 
Svårt o säga, jo det gör det
 
Hade samma problem. Nyss installerat led spottar i huset. Första dimmern, en sådan som man snurrar på fick jag samma problem som du. De bytte då ut dem mot tryckknappsdimmer. Alltså att du tycker och håller inne för att dimmra. Då fungerade det klockrent.
 
Vilket märke var det på den tryckknapp?
 
Det jag har är 230v reflektor gu10 4w och enligt tabellen så står det inte 1-2 det är tomt i det fältet
 
Då är dimmern inte testad med din lampa. Alltså ett väldigt osäkert kort.
 
Nu har jag pillat bort dosan för att kolla.
Denna sitter bakom tryckknappen som är en återfjädrande eljo trend.
1379847259489.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ska tillägga att jag är inte säker på om det är just Philips led jag använder. Dock är det led, ingen Kina-import, och hade samma problem som du. Elektrikern bytte då snurrdimmern mot denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.