Hej

Har sökt och sökt men inte riktigt hittat vad jag har varit ute efter.

Det är sådär att vi är sugna på skaffa en rampool med 3m diameter och ca 75cm hög ungefär 4700 l vatten = ca4700kg. Fine, so far so good.

Men det ska byggas trädäck och är nämligen lite begränsad.
Befintlig altan finns och där ska det inte stå nåt på, kanske en launge grupp men ändå.

Tanken är att bygga altan mellan befintlig altan och förråd. Marken besår av stenplattor som tidigare ägare lagt men dom finns under hela ytan. 10x20x4cm stora ungefär.

Befintlig altan vilar på 45x120 reglar och dessa är jag sugen på fortsätta med.
Kan jag göra enligt skiss att bygga en ram och sätta reglarna med ca c/c550mm och fästa mot befintlig trall samt eventuellt i förrådet och sen stapla under med dessa plast terrass fötter. 21st totalt. Tänkte mig köpa biltemas stora som ska tåla 800kg styck. Tänker mig sätta dessa ca 30cm från vägg (om jag skruvar fast en regel i förrådsvägg) och bef. altan samt en rad i mitten som blir ca 150cm från vägg och bef.altan (ca. c/c120cm från dom andra fötterna )
Trallen blir vanlig 28x120mm

Har jag tänkt rätt och dimensionerat hyfsat?

Skiss av planerad altanbyggnation med rampool, stödfötter och mått mellan hus, befintlig altan och förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är på gränsen, jag hade valt en storlek större på bjälkarna. Men, det håller säkert i några år. Jag antar att ni tänker tömma poolen på vintern och då kan ju virket återhämta sig lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.