Hej!
Undrar om och hur jag kan fixa en övergång i dimension från 50 mm till 70 mm på avloppet strax utanför husväggen i fritidshuset. Nuvarande lösning ser ut så här:
Det gäller alltså övervåningen på en 20-talstimring och avloppet ska ombesörja 2 små lägenheter eller rum på ca 25 kvm styck.
Lägenhet 1:
Kök med diskbänk med en diskho.
Angränsande rum med ett tvättställ med avrinning i golvbrunn som ansluter till avloppsröret (50 mm) från köket och mynnar ut utanför ytterväggen till vänster i bild.

Lägenhet 2:
Kök med diskbänk med en diskho.
Angränsande rum med ett tvättställ som ansluter till avloppsröret (50 mm) från köket och mynnar ut utanför ytterväggen, till höger i bild.

Min fråga är om jag vinner något på att öka dimensionen till 70 mm nedanför där dessa två avlopp går ihop till ett gemensamt rör?
För närvarande är det stopp någonstans nedanför där dessa går ihop varpå det svämmar över i golvbrunnen i lägenhet 1.

Avloppsrören ut till ytterväggen ligger väl inbyggda i golv och under plastmatta och går inte dimensionera upp utan att riva upp alla golv vilket vi inte tänkte ge oss på.

Tacksam för tips från kloka rörkrökare.
 
  • Avloppsrör med övergång från 50mm till 70mm på en timrad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Biltema art 87-266
 
  • Gilla
rolfino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.