Hej allesammans!

Jag funderar på att köpa en 10 kvm stor friggebod från Sorselestugan som ska fungera som övernattningsstuga medans jag renoverar mitt fritidshus. Modellen som jag har sneglat mest på är modellen på bilderna nedan. Min fråga till er är: golvåsar med dimensionen 45x95, är det för klent?
Har kollat på friggebodar från andra tillverkare också som tex polhus men 45x95 eller mindre verkar vara standard. Friggebod från Sorselestugan modell Lilltorp 9,9 kvm i trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Specifikationer för Sorselestugan friggebod: storlek, dimensioner, vägg- och golvkonstruktion detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av friggebodens grundyta med mått och beteckningen Lilltorpet 9,9m² från Sorselestugan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej det är inte för klent, räcker bra, om du inte skall parkera stridsvagnen där inne.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej det är inte för klent, räcker bra, om du inte skall parkera stridsvagnen där inne.
Tack för svar @KnockOnWood . Är det någon här på forumet som har köpt produkter från Sorselestugan och kan ge mig en hint om hur kvaliteten är?
 
E
Jag har ingen erfarenhet av just Sorselestugan, men av tidigare erfarenhet från att ha kikat runt så brukar ju färdiga hus/friggebodar inte använda speciellt höga dimensioner på virket. Dom har ju såklart räknat på det så det lär ju hålla om man i övrigt följer deras anvisningar, men sen är ju frågan hur bra det går att bo i dom när man inte kan isolera så mycket.

Jag valde själv att bygga eget just pga valet av virkesdimensioner.
 
  • Gilla
Bergslagskaminen
  • Laddar…
E erkka skrev:
Jag har ingen erfarenhet av just Sorselestugan, men av tidigare erfarenhet från att ha kikat runt så brukar ju färdiga hus/friggebodar inte använda speciellt höga dimensioner på virket. Dom har ju såklart räknat på det så det lär ju hålla om man i övrigt följer deras anvisningar, men sen är ju frågan hur bra det går att bo i dom när man inte kan isolera så mycket.

Jag valde själv att bygga eget just pga valet av virkesdimensioner.
I det här fallet så är tanken att friggeboden ska vara oisolerad då jag inte kommer att ha någon värme i den. Efter att renoveringen utav stugan är klar så ska friggeboden användas mer som ett förråd är det tänkt.
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
E
B Frihet Bergslagen skrev:
I det här fallet så är tanken att friggeboden ska vara oisolerad då jag inte kommer att ha någon värme i den. Efter att renoveringen utav stugan är klar så ska friggeboden användas mer som ett förråd är det tänkt.
Då funkar det säkert superbra med den stugan! Lycka till
 
  • Gilla
Bergslagskaminen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.