Tänkte köpa en digitalbox, med DILOG DT-550DVR skall man kunna se på en kanal
och spela in en annan.

Frågan är kan man se på två olika kanaler samtidigt? ( med två teveapparater naturligtvis)
 
Nej det går inte.

Tekniskt borde det gå men jag har för mig att Boxer haft synpunkter på detta av förklarliga skäl.

550n är förövrigt en grym låda och jag är toppennöjd. Den överträffar förväntningarna kring hur smidigt och bra det fungerar med dubbla tuners (time-shift, enkel inspelning, spara timeshiftat material etc).
 
Finns det nån annan box där detta går ?
 
Om du söker på Dreambox kanske du hittar nått du gillar. Har inte koll på dessa apparater men kanske.... Nånannan vet säker.
 
MathiasS skrev:
Nej det går inte.

Tekniskt borde det gå men jag har för mig att Boxer haft synpunkter på detta av förklarliga skäl.

550n är förövrigt en grym låda och jag är toppennöjd. Den överträffar förväntningarna kring hur smidigt och bra det fungerar med dubbla tuners (time-shift, enkel inspelning, spara timeshiftat material etc).
Är själv halvnöjd. Med komponentkabeln blir bilden alldeles grön, det tycker jag är underkänt...Dessutom krånglar radera-DVR (står PVR - felstavat - på fjärrkontrollen)-funktionen lite för ofta.

/A
 
Alko skrev:
Är själv halvnöjd. Med komponentkabeln blir bilden alldeles grön, det tycker jag är underkänt...Dessutom krånglar radera-DVR (står PVR - felstavat - på fjärrkontrollen)-funktionen lite för ofta.

/A

Jag kör rgb-scart och ser inga problems med bilden. Grön bild via komponent låter som en justeringsfråga?

Jag hade inledningsvis lite strul med inspelningen men nu har jag gjort flera hundra inspelningar (och raderat en hel del) och det funkar fläckfritt.

Vilken version på firmware kör du?
 
Har också en, är helnöjd. Tom frun kan hantera den....
 
Själv kör jag dreambox. På grund av forumreglerna här kan man inte diskutera vissa fördelar med en sådan, men:

Dreambox 7200 har dubbla tuners. Du kan faktiskt också välja om det skall vara satellit eller markbundet exempelvis och det finns plats för intern hårddisk.

Fördelarna med dreambox är att de är Linuxbaserade, vilket gör att det sitter mängder med folk och knackar (mer eller mindre) användbara funktioner och distar till dem. Nackdelen är att man vid varje uppgradering riskerar att få något annat problem.

Det är inga större problem att få frun att hantera boxen, de börjar bli ganska stabila nu (kanske startar om min i snitt nån gång per halvår, vilket jag tycker är klart godkänt) och vill man helt enkelt börja med hårddiskinspelning till låg startkost och ända har nån dator igång mer eller mindre kontinuerligt är en DM500 en bra box till lågt pris.

Dock bör man vara rätt intresserad av datorer. Kör man redan Linux är valet givet. Gör man det inte skall man vara hängiven eller ha någon att ringa. Den funkar inte direkt ur lådan, men ger man den några timmar tror jag inte man kan hitta mer för pengarna...

www.dreamboxx.nu är ett forum som inte diskuterar så mycket annat än linuxbaserade tv-boxar, dock måste man vara registrerad innan man kan börja läsa...

Men det är klart - du får inte så många marksända (eller satellit för den delen) boxar med hårddiskinspelning, möjlighet till komponent/rgb, optisk ljudutgång och interface för att programmera inspelningarna via webbrowser eller telefonen för tvåtusen spänn. (Sen kostar 7xxx-serien mer - då får man bättre tv-kretsar möjlighet till riktiga pvr-funktioner osv å andra sidan...)

Peo
 
Superbra box!! Men uppdatera till senaste firmwaren bara!

Micke
 
Det blev en Sagem PVR 6400T istället.

Funkar utmärkt.
 
vedeldaren skrev:
Det blev en Sagem PVR 6400T istället.

Funkar utmärkt.
Visst, det är en utmärkt box. Min är inskickad på reparation nu för den startade om när den ville istället för att spela in... :)
Jag fattar inte att de inte kan bygga digitalboxar som fungerar, det är ju inte så avancerad teknik.

Edit: Fick tillbaka den idag från reparationen. De har bytt "en komponet" i den.
Den har gått i fem timmar nu, och bara startat om själv en gång. Skitbox kanske man kan kalla det...
 
Lite återrapportering om min Sagem PVR 6400T nu när jag har haft den ett tag.

Funkar skitbra, har ni inte en box med hårddisk så skaffa en om ni kan.

Helt underbart att kunna pausa i direktsändning och kunna börja titta på ett program som man har pausat med 10 minuters fördröjning, när reklamen kommer är det bara att spola förbi:D
 
För någon kanske det är intressant att veta att det mot höst/sen höst kommer prylar till Comhemanslutna som både fixar HD och inspelning (i HD)....
 
Har en DT-550DVR, och tre saker att klaga på, avkodningen av inspelat program kunde de gott ha automatiserat plus att timeshiftknappen sitter på alldeles fel ställe på fjärrkontrollen, sen tappar den ljudet en 5 sek med nån timmes mellanrum.
I övrigt tycker jag den fungerar tillfredsställande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.