Lidl är kanske inte den främsta butiken, när det gäller verktyg, men det finns en gammal tråd i ämnet, (fast jag hittade inte den just nu) där några tyckte att det var ok att köpa verktyg där.

Nåväl, snart finns ett aktuellt erbjudande, ett digitalt skjutmått
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20080825.p.Digitalt_skjutmatt
vågar man köpa ett sånt ?
 
Jag ropade in ett nytt digitalt skjutmått på tradera för några månader sedan och det såg likadant ut så jag har nu varit ute i garaget och sett och javisst det står lidl på baksidan av mitt.
Det är ju absolut inte av mitutoyo kvalla men duger gott och väl, för mig funkar det faktiskt bättre med detta skjutmått än mitt gamla analoga.
Jag gav 240:- och tycker det var värt dom pengarna så förväntar du dig inte absolut 100% precision samt kan leva med den lite plastiga känslan så lär du nog bli nöjd
 
Köpte faktiskt det där skjutmåttet på Lidl häromåret, och de gånger jag testat noggrannheten så har den varit helt ok.
Men är det riktigt noga så dubbelkollar jag iallafall med mitt gamla analoga Mitutoyo, ifall att....
 
Hurdan är precisionen på den jämfört med Clas Ohlsons digitala? Har en från Classe men kan tänka mig skaffa en till som jag inte behöver vara lika rädd för.
 
Jag tror att det i stort sett är samma som classe o i alla fall kändes det så när jag var och pillade på classes skjutmått
 
Har också detta skjutmått. Ser exakt lika ut som Classes.
Mitt glappar lite i batterifacket så siffrorna försvinner ibland. Fixas med lite spray.
Det är lite sladdrigt att mäta med tycker jag.
Men för pengarna så är det väl hyfsat prisvärt.
 
Jag var där och kände på den idag.
Den jag har från Clas Ohlson är mycket bättre enligt mig. Möjligen innehåller de samma elektronik men mekaniken och finnishen hos själva skjutmåttet var det ljusår mellan dessa två. Nä jag kör vidare med min från Clas Ohlson...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.