Bor i60tals hus med "lite" mögel på vinden, (har självdrag) förra ägarn hade lagt isolering ovan på kutterspånet, vad jag läst mig till i litteratur om byggnads fysik är det här ett vanligt scenario.. samma bok säger försåss inget om hur man konkret ska lösa det här problemet, det ända som framkommer är att
diffspärr är ett "måste" om man ska vara säker på att innomhus luften inte ska kondensera på en kallvind.
Min fråga som jag inte hittar svar på är hur man ska göra med väggar, om man väljer att sätta plast i taket, jag antar att det kommer sippra luft längst med väggarna om man spärrar vägen uppåt,
ska man på något sätt plasta in dessa också ?? och i så fall hur gör man det på en befintligt konstruktion, sätta nytt gips för att få in plasten under känns ju så där, dessutom sitter det redan en
aluminium folie under..
Kommer även att sätta in ett ftx aggregat för att få till bättre ventilation, kommer den möjligen hjälpa till att minska fuktbelastningen (med tanke på att luft kommer att sugas till största del via frånluftskanalerna, antar jag)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.