Har ni förslag på diamantskivor till vinkelslip med MINIMAL avverkning? Ska slipa lite betong, ca 1 mm, högst 2 mm på vissa ställen och behöver en lämplig skiva för finlir.
Är ute efter något som ger slät och fin resultat, alltså inte slipa för att avjämna ett golv eller liknande. D.v.s. samma typ av behandling som vid terrazzogolv eftersträvas, eller i varje fall slutmomentet där man finslipar för att få högblank yta. Det är utomhus så dammet behöver vi inte tänka på vilket innebär att jag tänkte använda en vanlig vinkelslip utan möjlighet att koppla till dammsugare som man kan göra med renodlade betongslipmaskiner om jag nu inte missat någon annan fördel med renodlade betongslipmaskiner.

Storleken på skivan spelar ingen roll då jag har alla maskinstorlekar men jag tänkte mig två olika storlekar 150 eller 180 OCH 115 eller 125 mm.

Se denna tråd som en brainstormingtråd så ni får gärna ge input på olika lösningar.

I denna tråd verkar det som om det går med vanliga sandpapper men jag är dock tveksam om det är rätt väg i detta fall. Ska i alla fall prova med en excenterslip.
 
Eller är det någon som har förslag på vart jag kan vända mig? Någon bra yrkesbutik i Stockholm och dess omnejd med bra utbud och kunnig personal?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.