Köpte ett 3.0Ah batteri till min DeWalt 907. Nu upptäcker jag att laddaren (De9118)som tilhörde 907:an inte vill passa mot batteriets poler riktigt. Det verkar som om batteripolerna är något bredare än vad standard 1.3-batteriets poler är. Sedan finns en 3:e pol i mitten, som heller inte finns på 1.3batterierna. Men kikar jag i laddaren, så verkar det sitta ett motgående bleck för mittenpolen i den i alla fall. Vad tror ni, bara att fila bort lite material i laddaren, så jag får ner batteriet? Eller åker jag på en ny laddare? Jag vet att det inte lär bli någon snabbladdning, då laddaren har en laddström på 1.3 A, men å andra sidan använder jag inte grejerna för min försörjning...
 
dealt funkar såhär:
en svart laddare ,ELU,dewalt,rems passar att ladda alla 2.0ah batt och neråt i ah styrka

den gula,dewalt,laddar alla batt ink 3.0ah.

en gul dw laddare kostar ca 800-900 + moms beroende på vart man kollar , beg på tex blocket eller tradera ca 250-400 kr
 
Vad menar du med att en svart laddare "passar att ladda upp till 2.0Ah"? Funkar det inte att ladda större batteripackar, eller tar det bara längre tid? Kan jag slippa, så vill jag inte köpa nu laddare.
Jag tog fram Dremmeln och körde bort någon mm av plasten för polerna i laddaren. Det blinkar som vanligt på laddaren med 3.0Ah-batteriet när jag provar ladda.Törs jag låta det ladda? Det borde ju ta en 2.5 timmar att fylla batteriet...

 
den svarta laddaren har inte "uttag" för mittenstiftet på batt,dvs det går inte att ladda 3.0 ah batt,dom är nimh och den svarta ska bara ta nicd

mittstiftet sköter laddstoppet på något sätt....

har provat med en svart på 3.0ah nimh,och det resulterade i att batt pajjade efter ett par ggr,och garantin täcker ju inte batt ,så ....

leta en gul laddare....

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.