Hej!

Är lite smått sugen på en DW745. Har ett gta 3800 till min kapgersåg. Funderar på om man kan fästa DW745 på detta bord. Någon som vet?
 
Det blir väldigt högt
 
Jo jag inser det. Men jag är rätt lång i rocken, och det hade varit skönt att kunna använda bordet man redan har...
 
Kollade precis på de7400 bordet som brukar säljas med DW745. Det är ju lika högt som gta 3800, så höjden bör ju vara ok..
 
Just de7400 är ett su-ve-ränt bord annars. Verkligen bra.
 
Ett alternativ är ju annars metabo ts 254 med inbyggda ben. Något billigare och större bord också. Men anhållet på DW745 verkar ju riktigt bra....
 
Bumpar den här tråden då jag har exakt samma frågeställning som TS.

Vad var slutsatsen? Har DW745 förborrade bulthål som gör att det är tekniskt möjligt att skruva fast den i standardkonsolerna på ett GTA 3800-bord?
 
Min har fötter med maskinskruv. Så bulthål finns iaf. Kan mäta avståndet mellan hålen om ngn annan lan mäta på sitt gta 3800 bord
 
norrbottenssnickaren skrev:
Min har fötter med maskinskruv. Så bulthål finns iaf. Kan mäta avståndet mellan hålen om ngn annan lan mäta på sitt gta 3800 bord
Hej Norrbottenssnickaren!

Kollade mitt GTA 3800 snabbt i morse. Bultarna för fastsättning av verktyg i de flyttbara konsolerna är 8mm så det är väl standard M8.

I djupled tillåter varje enskild konsol ett maximalt avstånd mellan främre och bakre bulthål på någonstans i krokarna av 350-360mm. Den bakre fästpunkten can flyttas åtminstone150 mm i djupled efter behov.

Bredden mellan konsolerna är bara begränsad av sågbordets längd så den är inget problem.

Hur se ovan ut jämfört med din såg? Av intresse vad år det för årsmodell på ditt exemplar?
 
Jag har både dw745 och gta 3800 numer, men kör de7400 bordet under dw745. Jag ska kolla och se om dw745 och gta 3800 funkar ihop. Återkommer. Men det blir väldigt högt i varje fall, som påpekats innan.
 
Alltgår skrev:
Jag har både dw745 och gta 3800 numer, men kör de7400 bordet under dw745. Jag ska kolla och se om dw745 och gta 3800 funkar ihop. Återkommer. Men det blir väldigt högt i varje fall, som påpekats innan.
Hej Alltgår!

Har du haft tid att kolla ifall 745:an funkade på 3800-bordet?

Vänliga hälsningar

HH
 
Alltgår skrev:
Kollade precis på de7400 bordet som brukar säljas med DW745. Det är ju lika högt som gta 3800, så höjden bör ju vara ok..
Inte är höjden vara samma?
Alltså höjden från golv till ytan på sågborden där sågfästena sitter.

Kolla bilder/filmer.

565mm verkar DE7400 vara , medans GTA 3800 är 824mm.
50% högre, typ :)

De mått du sett är förmodligen inkl. handtagen.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Hej!

Ursäkta att jag dröjt med svar. Det ser mörkt ut. Skruvhålen under dw745 sitter på 420 mm cc ser det ut som.
Maxavståndet på i hållarna till gta 3800 ser ut att vara 400 mm...
Och kombinationen skulle bli otympligt hög, som påpekats.
Jag rekommenderar verkligen de7400 bordet. Väldigt smidigt och stabilt. Från England, Frankrike och Tyskland finns det att få billigt.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.