Vilken skulle ni föredra av de båda?

Har sedan tidigare en lågbudgetsåg som började ryka efter försök till omild behandling. Svärfar skrattade åt mig "Den där duger inte mycket till" sa han och tog fram sin gamla slitvarg. En Blå 1400W's Bosch, en riktig best!

Självklart måste jag ju ha en en iaf motormässigt likvärdig maskin, nåt annat går inte för sig.
 
En hantverkar jag träffade på Krauta när jag skulle köpa en DeWalt sa "Det är mest tröjor & dekaler", satsa på blå Bosch istället. Men jag åkte till en bygghandel och köpte en Makita istället. Den är bra, hur bra vet jag inte eftersom jag inte kan jämföra den med något.
Lita på hantverkarens ord vettja, kör grönt.
 
Hitachi, det finns inte så många alternativ där om du inte kör finlir och då är det en Festo sänksåg med styrskena som gäller.
Så visst, grönt rules när det gäller cirkelsågar *s*

/Kent
 
haddirajan: Jo Bosch har ju bra grejor, vill dock inte ha samma märke som svärfar : )

Snickarboden: Ja, Hitachi ät ju ett alternativ förstås. Desutom är de ju snygga och brukar vara sköna att hålla i.

Har sett att flera personer på forumet som rekomenderat CB6U som är på 1010W. Jag tycker 1010W verkar lite "klent".

Lågbudgetsågen jag hade innan var 1200W och det kändes inte alls bra. Men det kanske är som med skruvdragare, att en Makita 12V har högre vridmoment än en Besttools 18V.

 
Fredrik.e:

Nu blev jag lite sugen på hitachin. Stark, smidig. Grön och skön! Det lutar nog åt den nu tror jag, men vi får se vad det blir i slutändan.

Ingen som har något gott att säga om Dewalten?
 
M
Rekommenderar också C6BU. Den får slita hårt på byggena och tror nog att den skulle räcka hemma också ;)
 
M
DeWalt gör ju generellt bra maskiner dom också.. Hitachin är ju en favorit dock.

Fördelen med att köpa en DeWalt skulle ju isåfall vara att man faktiskt har 30 dagar på sig att testa om maskinen är så bra som man vill att den ska vara.. är den inte det så har man full rätt å få alla pengar tillbaks.. behöver inte ens ge nån anledning!
 
maskinspec:

Anledningen till att jag tog med DW365 var att jag hittade denna auktionen på tradera:
http://www.tradera.com/auction/aid_14872963

Jag tror inte den privata säljaren skulle bli så glad om jag försöker lämna tillbaks den efter 20 dagar ;)

Jag är nu fullt övertygad om att hitachi slår DW på cirkelsågar. Tack för alla svar.
 
M
Ok, det förklarar ju en del.. men kör på Hitachin.. supersåg! :)
 
Jag har en dw365 som jag har misshanslat flitigt. Jag kan lungt påstå att den orkar med mer än vad man tror. Det är en skaplig skillnad på denna och en billigare med samma watt från ÖB.
 
Jag har en Makita som funkar kalas, det som dock är mindre bra med den är att utblåset är riktat rakt mot ögonen/ansiktet, man blir skönt "spånig" när man kör den

/A
 
Lostfoe skrev:
haddirajan: Jo Bosch har ju bra grejor, vill dock inte ha samma märke som svärfar : )

Snickarboden: Ja, Hitachi ät ju ett alternativ förstås. Desutom är de ju snygga och brukar vara sköna att hålla i.

Har sett att flera personer på forumet som rekomenderat CB6U som är på 1010W. Jag tycker 1010W verkar lite "klent".

Lågbudgetsågen jag hade innan var 1200W och det kändes inte alls bra. Men det kanske är som med skruvdragare, att en Makita 12V har högre vridmoment än en Besttools 18V.
Det är inte watten som bestämer styrkan i sågen se på ampere talet istället.
 
Strömförbrukningen (Ampere) är direkt propotionell mot Effekten (Watt) om man pratar upptagen effekt. Det som egentligen är intressant är avgiven effekt, dvs hur mycket som "kommer ur motorn". Detta är dock sällan angivet på maskiner.....
 
MrMagic skrev:
Strömförbrukningen (Ampere) är direkt propotionell mot Effekten (Watt) om man pratar upptagen effekt. Det som egentligen är intressant är avgiven effekt, dvs hur mycket som "kommer ur motorn". Detta är dock sällan angivet på maskiner.....
Men hur kommer det sig att en maskin med ett högre watt tal kan ha ett lägre ampere tal än en maskin som har lägre watt tal
 
Då jämför du nog amerikanska maskiner mot europeiska, dvs äpplen o päron.
U=R*I
P=U*I

(Effektivvärden)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.