Hej!
Tänkte bara höra om någon varit med om nåt liknande.

Onsdag 12/1: Fick elräkningen. Helvete!! sprang ner i källaren och stängde av pannan.
Torsdag 13/1: Ringde banken. Tog kontakt med en rörmokare.
Fredag 14/1: Fick ok från banken. Gav ok till rörmokaren. 45min senare ringer kommun och säger att dom pratat med rörmokarn och att dom godkänner borrtillståndet!!! En timme senare ringer rörmokarn och säger att bergsborrarn kommer på måndag!!
Måndag 17/1: Borrarn etablerar.
Tisdag 18/1: Borrarn borrar. Rörmokarn kopplar in pannan. Grävmaskinen anländer 18:30 och börjar gräva! Elektrikern jobbar till 23:30!
Onsdag 19/1: Kommer hem efter jobbet 16:30. Hälsas välkommen av rörmokarn som haft igång bergvärmen i ca 1timme. Han springer runt och luftar radiatorer, golvvärme, städar mm, mm. Sitter nu med hyfsat varma golv och radiatorer och är alldeles förundrad över hur fort allt gått. 3 arbetsdagar!!!

Måste vara rekord.

Kommentarer??
 
Låter otroligt bra! Snacka om service!!!
 
Grattis :)
Tänk om det alltid kunde vara så....
 
Tyresö
Snacka om logistik - vem höll i alla trådar, vem var spindeln i nätet och styrde upp alla?
 
Allt går att fixa snabbt men till vilket pris?
 
Göran.W
Imponerande.
Måste varit rörisen som har haft ett bra kontakt nät.
Att kommunen godkänner det så fort kan bara tyda på att det är en bra röris dom haft kontakt med ofta.
 
Göran.W skrev:
Imponerande.
Måste varit rörisen som har haft ett bra kontakt nät.
Att kommunen godkänner det så fort kan bara tyda på att det är en bra röris dom haft kontakt med ofta.

Stämmer bra!
 
Grymt jobbat! Får man fråga vilken storlek på elräkning som utlöser något sådant? :D
 
+10k för december
 
är borrbrunnen generöst djup och pumpen inte för klen så är din lycka gjort :)
gaia
 
8kwh nibe f1245 & 170m hål. Det ska räcka säger rörmokarn & borrarn. Man kan ju inte annat än lita på vad dom säger.
 
Göran.W
Med tanke på hur smidigt det gått så kan jag inte tänka mig annat än att du fått en bra anläggning.
Rapportera gärna hur anläggningen funkar..
 
Krilleman
Kan bara säga GRATTIS! d^_^b
 
-JR- skrev:
+10k för december
:O :wow: :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.