Hej.
Vi renoverade vårt hus för ca 15 år sedan och byggde då helt nytt badrum. Vi har luftning till avloppen som går ut uppe på taket. Nu har det i vinter helt plötsligt börjat låta "slurpa" när man spolar. Jag misstänker att det har med luftningen att göra men vad ska man göra. Där ska man väl inte behöva rensa eller så eftersom det bara är luften som går där. Jag trodde först att det kanske var snön som täppt öppningen på taken men nu när det smält låter det fortfarande.

Tips på hur man åtgärdar detta?
 
S
kanske börjar bli stopp i avloppet , har du nån rensbrunn att kolla i eller renslucka på avloppsstammen
 
Jag rengjorde golbrunnen varifrån det lät och det visade sig att den var helt torr. Så efter rengöring fyllde jag på med vatten och då försvann lukt och läten helt. Jag brukar gå runte en runda i huset och fylla på vatten i vattenlåset i golvbrunnarna lite då och då eller när det tex börjar lukta lite från källaren men eftersom denna golvbrunnen aldrig brukar bli torr har jag inte behövt göra detta här. Jag har väl helt enkelt badad för lite senaste tiden.
 
  • Gilla
Byggsnyggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.