Hej,

Hur är det tänkt att olika maskeringstejp ska användas? Säg att man ex målar något som kräver 2 grundstrykningar samt mellanstrykning och slutstrykning, d.v.s totalt 4 strykningar, ska man då maskera för varje strykning? För visst säger man att maskeringstejp ska bort så snart man gjort strykningen?

Jag vet av erfarenhet att om man låter billighetstejp sitta kvar tills all färg torkat så kan man antingen råka ut för att man inte får av tejpen eller att kanten på färgen(som ofta blir lite gumaktig) fläks upp.

Det finns maskeringstejp som är blå och tänkt för utomhus jobb. Är det kanske möjligt att låta den sitta kvar genom samtliga strykningar utan att åka på problem?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Om du köper bra maskeringstejp så klarar den sitta många dagar och du behöver inte byta mellan målningarna. Tesa är ett märke jag kan rekommendera som finns i de flesta affärerna som säljer sådana produkter.
 
Det är solen som gör att det fastnar bra, är ett H-E att få bort, har inte provat annan modell än maskeringstape, men klarat mig
 
Den rosa/röda maskeringstejpen från Tesa är grym inomhus i varje fall. Släpper fint från ytor upp till en vecka utan att lämna kvar rester
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.