Hej! Jag är ny här och jag har suttit och ritat lite på en husdesign som jag gärna skulle vilja ha lite synpunkter på. Jag fick idén när jag såg en bild på ett liknande hus på någon hemsida.

Mvh Alex
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Okey, jag vet inte på vilken strand du tänker bygga. Men du hamnar i betydande svårigheter bara för att hitta någon konstruktör som vill ta ansvaret.

Grundläggningen blir så dyr, att kostnaden bara blir rimlig jämfört med ett astronomiskt tomtpris, alternativt med ett mycket, mycket större projekt än detta.

Bästa tipset är att låta geotekniker (förutsättningslöst) undersöka hela fastigheten för att ge en kreativ arkitekt (med konstruktör) fakta för en realistisk lösning. Mer än i de flesta andra fall stämmer principen att låta tomtens förutsättningar bestämma huset, och inte tvärtom.
 
Skulle kanske varit tydligare men jag menar mest själva huset planlösning etc. Läget av huset är bara någonting jag fantiserar om.
 
Vem bryr sig om planlösningen, huset är ju skitfräckt:)
Men.. planlösningen måste ha ett sammanhang med omgivnigen, i ditt fall hade jag öppnat upp mer ytor mot vattnet och lagt rum mot baksidan. Om omgivningen är annorlunda bör du utgå, vad är norr, söder m.m (insyn?)
 
Jag kände typ hur häftigt det vore att kunna vakna på morgonen och bara öppna dörren ut på altanen och ha vattnet precis där, var väll lite därför alla sovrummen kom på den stora sidan vilket egentligen är baksidan och därför blir det minimal insyn från framsidan men maximal utdelning av eventuella vyer på baksidan. Bifogar en bild på framsidan som blir mot en eventuell väg eller liknande.

Det är fortfarande bara en idé och inget jag kan genomföra i nuläget.

EDIT: Takfönstret är precis ovanför trappen ner till nedervåningen så man får in ljus i bak kanten på nedervåningen.
 
  • 5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.