Hejsan,
hade tänkt att jag ska sätta in ett nytt kök i min bostadsrätt, men skulle behöva lite förslag på hur det kan se ut.
Så bra länkar eller andra föslag mottages med tacksamhet!
 
Det blir nog lite lättare för dig att få svar om du preciserar dig lite mer ;) tex. storlek,stilpreferens,ev. kostnadstak osv.
För ett kök kan ju se ut precis "hur som helst" och för den delen även kosta "hur mycket som helst" ;)
Har du ingen som helst aning om vad du "söker" så kan du ju börja med att gå in på "länkguiden" här på siten och titta igenom kökstillverkarnas hemsidor, där finns en hel del tips på hur många stilar/typer av kök som helst, annars kan du beställa kataloger eller plöja inredningstidningar.
MVH/Christina
 
Tips: IKEA har ett gratis CAD-program..
 
::)

Vadå? Får man det eller hjälper dom en att rita upp sina köksskåp i det?

Helena med
Sverige Stugan
 
vonSassen skrev:
::)

Vadå? Får man det eller hjälper dom en att rita upp sina köksskåp i det?

Helena med
Sverige Stugan
Du går bara in på IKEA´s hemsida och planerar ditt eget kök via deras ritprogram, ett aber är det dock, du kan bara välja från deras sortiment på stommar och luckor, fast det är väl rätt självklart iof. ;)
MVH/Christina.
 
Jo, men måttenär ju standard på bredder och så. Pointen är att man kan se på det i 3D. Vi använde det som planeringsverktyg. Sedan tog vi med oss utskriftena till de olika köksleverantörerna. Priset hade vi som "baseline"
 
:)
Ja det verkar ju jättebra, frågan är bara hur lång tid och hur seeeegt det blir när jag sitter och trögar med mitt uråldringa 56-modem? :-X

Men det är ju bara att prova, förstås!

Någon annanstans här på Forumet har jag ställt frågan om sedan alla andra kökstillverkares luckor passar till IKEA/Marbodals skåpstommar för bänk och vägg...
gör dom det, tro?

Helena med
Sverige Stugan
 
Helena!
Ett tips när du jobbar med IKEA´s köksplanerare, spara "ritningen" du håller på med ofta, alltså även medans du håller på för titt som tätt så bara försvann det, det tog mig ett tag att inse att enklast var att trycka på "spara" efter nästan varje ändring/test jag gjort för att slippa eländet med att rita upp rummet igen ::)

ALLA andra tillverkares luckor passar inte till IKEA´s stommar, en del passar andra inte, man måste ta måtten och kolla.
På IKEA kan du få ut en måttuppgift på luckor som passar till respektive stomme, den kan du sen jämföra med andra tillverkares måttuppgifter.
MVH/Christina.
 
:D

Tack för alla fina upplysningar!
Nu ska jag "låna" någons bredband och kolla upp IKEAs 3D-program!

Helena med Sverige Stugan
 
vonSassen skrev:
:D

Tack för alla fina upplysningar!
Nu ska jag "låna" någons bredband och kolla upp IKEAs 3D-program!

Helena med Sverige Stugan
det är ett litet progg man laddar hem, du behöver inte vara uppkopplad när du använder dig av det... ligger inte på så många mb heller så är inga problem att ta hem det på modem..

tack för alla svar i tråden, mycket uppskattat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.