Upptäckte att det inte fanns någon dagens-goda-gärning-tråd, så jag skapar en sådan.

Om en blir stor återstår att se, men jag börjar i alla fall :)

Jag var på Ica Maxi och handlade för en stund sedan och i gången med chips och dylikt stod ett äldre par, när jag tog en påse dill-chips så frågade damen ifall den sorten var god.

Efter ett par minuters chips-prat så visade det sig att paret var 89 respektive 91 år gamla och hade aldrig smakat potatischips, men nu när dom hade fått hem reklam där dom hade fått 20% rabatt ifall dom köpte 2 påsar från Estrella så ville dom testa.

Det blev en påse dill och en påse vanliga potatischips, hade jag trott att dom hade en mobiltelefon så hade jag bett om ett sms med resultat av provsmakningen ikväll :)

Det var min GODA (om ej så nyttiga) gärning för dagen, får hoppas dom också tyckte den blev GOD :)
 
Ola78
Min goda gärning för dagen är inte lika rolig som din. Jag har fått trösta arbetskamrater som blev varslade, det är inget kul alls, jag tycker så synd om dem.
 
Haha.. Kul tråd!
Då kan jag berätta om några som inte utförde dagens goda gärning.
Var och handlade en kap och ett tillhörande "bord" idag. Ganska stora saker... "Bordet" vägde väl 20 kg och sågen lite till. På väg ut fastnade jag med vagnen i snön och alla saker ramlade i backen. Tror ni att någon ens frågade om jag behövde hjälp? Visst att tjejer kan själv, men även jag som är en tjurig jämtlands tös kan behöva hjälp ibland.
Så alla ni som tittade på när jag slet med mina två stora paket idag utanför Jula kan väl skicka en slant för att ni fick TITTA på föreställningen... ;)
 
Ola78
Nybergs skrev:
Haha.. Kul tråd!
Då kan jag berätta om några som inte utförde dagens goda gärning.
Var och handlade en kap och ett tillhörande "bord" idag. Ganska stora saker... "Bordet" vägde väl 20 kg och sågen lite till. På väg ut fastnade jag med vagnen i snön och alla saker ramlade i backen. Tror ni att någon ens frågade om jag behövde hjälp? Visst att tjejer kan själv, men även jag som är en tjurig jämtlands tös kan behöva hjälp ibland.
Så alla ni som tittade på när jag slet med mina två stora paket idag utanför Jula kan väl skicka en slant för att ni fick TITTA på föreställningen... ;)
Bor det inga gentlemän i Norrland som kan hjälpa en kvinna i nöd;)
 
Nybergs skrev:
Haha.. Kul tråd!
Då kan jag berätta om några som inte utförde dagens goda gärning.
Var och handlade en kap och ett tillhörande "bord" idag. Ganska stora saker... "Bordet" vägde väl 20 kg och sågen lite till. På väg ut fastnade jag med vagnen i snön och alla saker ramlade i backen. Tror ni att någon ens frågade om jag behövde hjälp? Visst att tjejer kan själv, men även jag som är en tjurig jämtlands tös kan behöva hjälp ibland.
Så alla ni som tittade på när jag slet med mina två stora paket idag utanför Jula kan väl skicka en slant för att ni fick TITTA på föreställningen... ;)
Sånt där är för jädrans trist.. varenda gång jag är på miljöstationen (under "högsäsong" på sommaren) så hjälper jag folk som står och sliter med sina saker, folk som själva försöker slänga en dubbelsäng, eller släpa av en tvättmaskin själv.

Jag har dock aldrig någonsin fått hjälp själv... så frågan är hur lång tid det tar innan jag också slutar hjälpa andra..
 
Daniel: Man får hoppas att några av de du hjälpt kommer hjälpa andra, så att tillsist det kommer naturligt för (nästan) alla =)
 
Men Daniel, har du inte stött på snälla farbrorn som ofta kommer fram och börjar prata bilar, sedan blir det gamla hus o renovering o medans han pratar på så brukar han även hjälpa till. :)
 
Nimajneb skrev:
Men Daniel, har du inte stött på snälla farbrorn som ofta kommer fram och börjar prata bilar, sedan blir det gamla hus o renovering o medans han pratar på så brukar han även hjälpa till. :)
Om du menar han som jobbar där så har jag pratat en hel del med honom, och även hjälpt honom att släpa upp saker ur containrarna som folk slängt fel.

Han var väldigt hjälpsam på "gamla miljöstationen" med att ta fram små containrar och sådant när dom stora var fulla, fast nu på nya miljöstationen så har det inte dykt upp något tillfälle där han "behövt" hjälpa till, mer än svara på ett par frågor.
 
Nä, dom verkar lysa med sin frånvaro :)
Men det gäller ju att man inte tappar hoppet. Någon gång kanske man kan få tillbaka
för alla gånger man hjälpt andra :D
Hoppet är ju det sista som dör har jag hört
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.