Hej!
Vi har hittat en tomt vi gillar och har nu börjat planera ett hus men letar tips och inspiration för att kunna bygga det så bra som möjligt.
Ett hus jag fastnat för var "villa mittskepp" från emrahus, fastnade mest för fasaden och vinterträdgården men att kunna plocka delar som är bra i planlösningen är ju en ide.
http://www.emrahus.se/passivhus-villa-mittskepp/
Vad har ni att säga om det huset?

Våra största prioriteringar just nu är
-minst 3 sovrum (gärna en "föräldradel")
-en "sluss" vid entrén då vi har innekatter
-köksö
-toa i närheten av entrén
-lagom öppen planlösning

Så överös mig med tips och idéer! (y)
 
Välkommen hit.
Det bästa tipset är nog att kolla runt på många olika hustyper och kanske prata med olika tillverkare
av hus. När man som ev kund till en husleverantör ställer dom nog upp med lite olika förslag på vad dom kan erbjuda
i sina hus.

Det är ju väldigt personligt vad man själv tycker är den bästa lösningen.
Jag tycker du har spaltat upp det ganska bra. Ta med dom "kraven" när du besöker en tillverkare..
Personligen skulle jag lagt till Biorum oxå...samt stort badrum med badkar.
 
Ska katterna fortsätta vara innekatter? Vi har också två innekatter men de kommer givetvis få vara ute när vi flyttat till hus i höst, inne ligger de bara och sover och saknar stimulans :/ (de har fått vara ute när vi bott i stuga på semester etc).
 
Susanne Löf skrev:
...
[länk]
Vad har ni att säga om det huset?...
Det som slår mig direkt är att de två mindre "sovrummen" är löjligt små.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Ja, så små sovrum kan gå bra om det finns klädkammare och ett allrum utanför där barnen kan ha kompisar, skrivbord mm, så att sovrummen verkligen blir rena sovrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.