Hej!

Har efter ett par kalla vintrar (med sydsvenska mått mätt) bestämt mig för att det är dags att komplettera vedpannan med en murspis för att lite snabbare få upp värmen i den mest frekvent nyttjade delen av huset. Har hittat en murspis (Rosendal) till vettigt pris som frugan förälskat sig i ("Den passar sååååå bra in i rummet" bla bla bla) men kruxet är att det är ett demo ex som jag själv får demontera.

Så hur gör man? Är det svårt att demontera en murspis utan att den faller i miljarder delar?? Eller brukar demo ex i butiker monteras utan alltför mycket lim etc just för att de ska vara lättdemonterade? Någon som har erfarenhet av detta?

Tacksam för alla svar!!!

/Xcelle
 
Är den monterad för eldning eller bara utställning? Bara utställning så är det oftast bara limmat så den håller ihop, annars mer lim. Butiken Bode kunna hjälpa dig tycker jag.
 
Det finns en utfasning på rosendal som det sitter en glasfiberremsa samt så är den utspacklad,
Men som ovanstående sa det borde butiken ha koll på:)
Jag satte in en rosendal hemma förra året och håller med om att det är en väldigt vacker pjäs, dock så är jag inte supernöjd med insatsen, jag eldar i en 110 slang vilket är väldigt mycket i underkant för den pjäsen, det resulterar i att det måste verkligen ha brunnit ut helt innan jag kan fylla på ved:( Annars ryker det in ganska duktigt.
Nu eldar jag ca 10h per dag så det blir ett väldigt passande.
Så om jag hade vetat att den behöver större slang/skorsten så hade jag kollat andra alternativ idag.
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.