En korkskruv har trillat ned bakom min micro men jag vet inte hur man får loss den. Är det någon som vet hur man skruvar loss en "ikea whirlpool mbi a00 s" så att man kan återställa det snyggt.

Mikrovågsugn av märket Ikea Whirlpool inbyggd under köksskåp med reflektion av en hand på glasdörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ramen runt känns väldigt plastig så jag vågar inte använda våld.............

Har även googlat efter installationsboken men inte kunnat hitta något
 

Bästa svaret

Du har kanske redan löst problemet, annars hittar du en minimal svart insexskruv på framsidan ungefär mitt under luckan. Skruva den motsols flera varv så åker ”metalltaggarna” på ömse sidor av mikron in. Dessa taggar sitter nämligen i spänn och håller mikron på plats.
 
  • Gilla
mehta132 och 1 till
  • Laddar…
Sjukt grymt! Stort tack för hjälpen. Jag hade aldrig kunnat gissa att den skruven hade den funktionen!
 
  • Gilla
Zpotnik
  • Laddar…
Z Zpotnik skrev:
Du har kanske redan löst problemet, annars hittar du en minimal svart insexskruv på framsidan ungefär mitt under luckan. Skruva den motsols flera varv så åker ”metalltaggarna” på ömse sidor av mikron in. Dessa taggar sitter nämligen i spänn och håller mikron på plats.
Hej! Min sitter fast med metall krokar.(Markerad med rött). Alltså på sidorna. Har någon nåt tips på hur jag ska få ut skrotet? Utan att förstöra skåpen?
Tack på förhand.
 
  • Närbild på metallkrok fastsatt i skåpsida, markerad med rött, ansedd vara problematisk vid demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd mikrovågsugn fast med rödmarkerade metallkrokar på sidorna i ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du prövat med insexskruven jag beskrev i inlägget ovan?
 
  • Gilla
Lorenzo McDago Daghini
  • Laddar…
Z Zpotnik skrev:
Har du prövat med insexskruven jag beskrev i inlägget ovan?
Problemet löst tack!
 
Z Zpotnik skrev:
Har du prövat med insexskruven jag beskrev i inlägget ovan?
Tack! Jag hade också samma fundering och hittade den mikrospiska skruven tack vare din beskrivning!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.