Hej!

Skall demontera en duschpanel med fyra fäste monterat på kakeln som är placerad bakom panelen. Inga synliga skruvar på panelen. Idéer uppskattas.
 
  • Närbild av en duschpanel med metallfäste monterat på kakelvägg, ingen synlig skruv, och ett plastbelagt rör som löper genom panelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av duschpanelens baksida med två metallslangar och röranslutningar, monterat på kakelvägg med synliga fästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på duschpanel med metalledningar och rörfästen monterat på kakelvägg, inga synliga skruvar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av duschpanel monterad på kaklad vägg, visar två infästningar och en vit slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av rör och slangar till en duschpanel monterad på kaklade väggar. Fästena bakom panelen syns inte tydligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Baksidan av en duschpanel visar flexibla metallslangar och rör fästa på svart kakel utan synliga skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschpanel monterad på vägg med fyrkantigt duschmunstycke överst. Panelen har inga synliga skruvar och placeras mitt på kakelväggens svarta och vita rutor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som pekar på en fyrkantig knapp på en svart duschpanel med flera knappar, monterad på kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en liknade men den sitter inte i hörn, på den har jag bytt slangarna för kall- o varmvatten.
Skruva av dessa så kan du därefter skjuta upp panelen längs hörnan och lyfta bort den.
 
Går du inte lyfta först och bortkoppla sen?
 
svårt att hålla i panelen samtidigt som du skruvar men om ni är två så kanske det fungerar.
 
  • Gilla
Julian Jay
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.