Har försökt hinna med och läsa men har inte stött på dessa som jag har. Får inte loss blandarfästet..

Har skruvat på fästen på insidan av hålet men inget händer?

Eller dessa fästen går kanske inte att skruva av och ska bara plockas av med våld? Hoppas inte 😂
 
  • Närbild på en sliten dörrlåscylinder, skadad vägg runt omkring, behöver reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns speciell nyckel, annars en stor skruvmejsel eller insex / torx
Titta in i hålet så är där 2 kammar / inbuktning för att kunna vrida på röret.
 
L Leif i Skåne skrev:
Finns speciell nyckel, annars en stor skruvmejsel eller insex / torx
Titta in i hålet så är där 2 kammar / inbuktning för att kunna vrida på röret.
Hej Leif!

Stort tack för ditt svar. Försökte se om jag kunde se dessa inbuktningar men ikke. Och med insex gick inte så jag kontaktade en rörmokare som får komma och kolla. Tydligen kan de gå väldigt fel utan rätt verktyg och man kan råka förstöra rören och resultatet blir att man får dra nya utanpåliggande rör. Så håller tummarna att vvsaren inte ger mig dåliga nyheter när han kommer!

Tack igen!
 
M Mirsad Sahiti skrev:
Hej Leif!

Stort tack för ditt svar. Försökte se om jag kunde se dessa inbuktningar men ikke. Och med insex gick inte så jag kontaktade en rörmokare som får komma och kolla. Tydligen kan de gå väldigt fel utan rätt verktyg och man kan råka förstöra rören och resultatet blir att man får dra nya utanpåliggande rör. Så håller tummarna att vvsaren inte ger mig dåliga nyheter när han kommer!

Tack igen!
Återkoppla hur det gick med bytet här,
Hur lossade VVS- personen röret?
 
  • Gilla
Mirsad Sahiti
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.