Vilken grupp tillhör du?

  • Man <30 år

    6 Röster 4,4%
  • Man 30-49 år

    69 Röster 50,7%
  • Man 50-69 år

    35 Röster 25,7%
  • Man 70+ år

    3 Röster 2,2%
  • Kvinna <30 år

    1 Röster 0,7%
  • Kvinna 30-49 år

    10 Röster 7,4%
  • Kvinna 50-69 år

    8 Röster 5,9%
  • Kvinna 70+ år

    2 Röster 1,5%
  • Annat kön/ålder

    2 Röster 1,5%
  • Antal röster
    136
Karrock
Ibland undrar jag om demografin på forumet.

Pensionerade herrar tror jag är en stor grupp, men hur ser det ut egentligen med de som är aktiva nog att hitta och svara på denna?
 
Att bryta vid 69 var väl lite märkligt om du ville få svar på om det är många pensionärer här?
 
Karrock Karrock skrev:
Ibland undrar jag om demografin på forumet.

Pensionerade herrar tror jag är en stor grupp, men hur ser det ut egentligen med de som är aktiva nog att hitta och svara på denna?
Vad är syftet?
Och vad avses här, förstår inte?
".....hur ser det ut egentligen med de som är aktiva nog att hitta och svara på denna?"
 
Karrock
P placerej skrev:
Att bryta vid 69 var väl lite märkligt om du ville få svar på om det är många pensionärer här?
Man fick inte ha hur många alternativ som helst, och pensionär är en sysselsättning snarare än ålder. Mer en allmän nyfikenhet än en exakt fråga 65? Ja/nej.
 
Karrock
A AndersS skrev:
Vad är syftet?
Och vad avses här, förstår inte?
".....hur ser det ut egentligen med de som är aktiva nog att hitta och svara på denna?"
Det finns ju lite olika sätt att se och svara på trådar. Hålla koll i vissa forumdelar eller titta på "senaste". Jag tror att de som enstaka gång ställer en fråga eller söker svar på en (dvs inte så aktiva på forumet) inte uppmärksammar en sån här poll.

Syftet är att stilla min nyfikenhet kring ung/undre medelålder/övre medelålder/gammal samt kön på de som är på forumet för att svara på frågor eller föra diskussioner.
 
Jag tillhör majoritetsgruppen 30-49.
Spontant är det väl vi som har hus, gillar att fixa med dem samt hittade ut på internet innan Facebook fanns.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vad kryssade du själv i?
 
Karrock
Hep Hep skrev:
Vad kryssade du själv i?
Jag?
Man 30-49.
Jag har ju tillochmed en bild på mig själv.
 
Karrock Karrock skrev:
Det finns ju lite olika sätt att se och svara på trådar. Hålla koll i vissa forumdelar eller titta på "senaste". Jag tror att de som enstaka gång ställer en fråga eller söker svar på en (dvs inte så aktiva på forumet) inte uppmärksammar en sån här poll.

Syftet är att stilla min nyfikenhet kring ung/undre medelålder/övre medelålder/gammal samt kön på de som är på forumet för att svara på frågor eller föra diskussioner.
Oki, men du får bara ett resultat som inte säger något mera än att de som svarat finns i olika åldersgrupper/kön😉 Tråkigt men sant, jag kan se just nu att 365 har läst men endast 90 svarat, dvs 25%.
 
Jag skulle tro att forumägarna har ganska bra statistik på detta redan, har för mig att det dykt upp ibland i något inlägg från redaktionen.
 
Tror inte de svarar, men google vet med större säkerhet än en fråga som var fjärde svarar på. Deras annonser baseras på specifika saker man sökt på, men också efter den ålder och kön de antar att varje användare har. Ofta väldigt träffsäkert. Kanske redaktionen kan få veta då de köper annonser. Elle så tycker inte de heller att det är så viktigt att veta, så länge det verkar funka.
 
Hep Hep skrev:
Tror inte de svarar, men google vet med större säkerhet än en fråga som var fjärde svarar på. Deras annonser baseras på specifika saker man sökt på, men också efter den ålder och kön de antar att varje användare har. Ofta väldigt träffsäkert. Kanske redaktionen kan få veta då de köper annonser. Elle så tycker inte de heller att det är så viktigt att veta, så länge det verkar funka.
Var någon nyligen som hade synpunkter på forumet och att han fick upp massa annonser om "galanta" damer och deras erbjudande....
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Var någon nyligen som hade synpunkter på forumet och att han fick upp massa annonser om "galanta" damer och deras erbjudande....
Ett tag fick jag reklam från någon som tyckte att jag borde dejta äldre kvinnor och så var det bilder på de som var 20 år yngre än jag. Kan vara det närmaste jag varit från äkta kränkthet på nätet.
 
  • Haha
  • Gilla
Karrock och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.