4st nu.. 700kr i strömbrytare bara lägger av från ingenstans. ALLTID när man inte haft enheten ikopplad i väggen på ett tag. Tex den vi använder till julgranen tar vi bort varje år, avfuktaren till garaget, när vi flyttade en lampa men inte kopplade in den igen på 1 vecka osv.. Jag fattar inte?

I vanliga fall när man sätter in enheten i en kontakt lyser ett fast sken. Du kan då utan att ha parkopplat den använda den som en strömbrytare manuellt. Inget av detta funkar på samliga 4 som lagt av. Du kan inte heller hålla nere knappen för att försöka reset:a enheterna. Ingen LED-diod lyser. Ingenting hittas i appen när man försöker parhoppla (även om dioden inte lyser försöker jag hitta dom i appen). Jag ger upp. Är dessa sakerna verkligen sådan skit att om de inte är i väggen 24/7, så lägger de av helt och man måste köpa nya?

Swishar för en cheeseburgare om någon kommer på felet..

Tack så länge.
 
  • Gilla
Thomas80
  • Laddar…
Exakt vilken modell är det?
 
BirgitS
Och du har gjort en återställning av enheterna?
Vad säger Netonnet när du reklamerar dem?
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Nu har jag inte använt några Wi-Fi-smartplug.

När du går in i din router/Wi-Fi-accesspunkt, ser du då om enheterna får något IP-nummer?
Vad har enheterna för MAC-adress i routern? Är det samma som den fysiska MAC-adressen som står på enheten?


Edit:
Det är nog så tråkigt att när enheterna har varit spänningslösa längre än en viss tid så måste de återställas och installeras på nytt,
Instruktioner för återställning och installation av Deltaco smart home-enhet på svensk, med skärmdump av mobiltelefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Har samma problem.
Plockade fram dem efter ett år i låda. Återanslöt alla 3. Fungerade klockrent.
Raderade samtliga via app. 1 dog för gott.
Ingen ledlampa. Försökte som trådskaparen också ansluta utan lampan men den är död.....

Återställningen som beskrivs i tidigare inlägg är om lampan inte blinkar, utan är konstant tänd eller blinkar långsamt. . Då håller man inne knappen till den börjar blinka snabbt och enheten är tömd på Wifi-konfigurationen och kan åter sökas. Men om lampan aldrig tänds så finna det så vitt jag vet ingen återställning. Tyvärr
 
Redigerat:
Mycket problem med Deltacos pluggar men det är 5 års garanti. Jag har reklamerat 4 st och fått nya utan kostnad.
 
Retep57 Retep57 skrev:
Mycket problem med Deltacos pluggar men det är 5 års garanti. Jag har reklamerat 4 st och fått nya utan kostnad.
Och det säger du idag..... Jag slängde min igår. Köpt för 3 år sedan......😂
 
  • Ledsen
pesojo
  • Laddar…
Jag fick ett problem med min deltaco sh-op01 utomhusplugg med energimätning. Har haft den inkopplad till lite julgrejor under dec och jan, och har haft den inkopplad till ett ventilationsaggregat jag har på vinden. Var först orolig att den inte skulle klara av effekten men det ska gå bra när pluggen ska klara 13 eller var det tillochmed 16 A? Var även lite orolig för att wifi inte skulle nå till pluggen, men det visade sig att det har fungerat klockrent från i april när jag kopplade in den. Tills i morse....då gick inte ventilationen 🙄.
Provade med att starta om aggregatet genom att skruva ur och i säkringen . Hände inget fortfarande. Klättade upp och plockade ut pluggen och började felsöka den genom att istället plugga in den i köket (5 meter till wifi) om det kunde vara det som helt plötsligt var problemet. Hände inget.
Provade att reset genom att trycka på on-knappen i 5 sek, men det händer ju inget...inga blinkningar...helt död... Är det värmen?
 
Värme påverkar livslängden på all elektronik. Om du tittar i instruktionerna till pluggen så bör det framgå vad tillverkaren rekommenderar för normal omgivningstemperatur och uppskatta om det varit varmare/kallare än så.

Om du reklamerar den där du köpte den får du i alla fall troligen en ny.
 
A avh67f skrev:
Värme påverkar livslängden på all elektronik men det är svårt att säga varför den gått sönder.

Om du reklamerar den där du köpte den får du i alla fall en ny.
Det jobbiga är ju att kvittot ligger sedan länge i nån återvinningsstation 😆
 
  • Ledsen
avh67f
  • Laddar…
Hmm.
Det klickar i reläet i pluggen när man haft i den i vägguttaget ett tag .....
Men nån connection? Nej 🤔
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.