Hej,

Har ett Alarmcom larm (AC 948 med AC 148 manöverpanel normalt används dessa i affärslokaler) som har larmat pga. sabotage då jag var tvungen att flytta en IR deckare. Nu när den är återmonterad går det ej att få bort larmminnet för sabotagelarm. Larmet säger att service behövs vilket är "fel" dock behöver jag kunna nolla detta service meddelande. Någon som vet hur man gör? Vanliga larm (IR, MK m,m) nollar med *7.


Tack på förhand!

Mvh Lars
 
J
Det är väl ett Networx larm som de sålt under eget varumärke? Under förutsättning att din kod har rätt behörighet så ska *7 funka, kan det vara så att detektorn inte sitter ihop 100%? (har du en multimeter tillhands så kan du mäta resistansen för att vara säker).

Med *90 +kod så kan du se händelseregistret, kolla så att sabotagelarmet inte är aktivt längre och prova att återställa.
 
Redigerat:
Det är några år sedan jag knappade på den centralen.
Koden som ska anges efter att man har tryckt *7 är service koden (defualt 9713) och då ska man komma in i programmeringsläget. Sen så trycker man "ut/extra" för att gå ut ur programmeringsläget sen tar det cirka 10 sekunder så ska sabotagelarm resetas (under förustättning att det är återställt/ slingan är hel). Tidigare såldes den centralen av Bewator men nu är det Microsec som har tagit över. Hjälper inte detta så kan man alltid prova att ringa deras support. Dock så är supporten avsedd för installatörer/återförsäljare och inte slutkunder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.