Vadå, menar han att bara regelstommen skulle räknas som en vägg och att skivorna är nån slags extra tillval? Intressant med en "vägg" man kan gå rakt igenom. Jag är visserligen inte snickare men det låter som att han försöker blåsa dig.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Om du skrivit ”regla upp en vägg” så kan jag till viss del hålla med snickaren. Men bygga en vägg ska vara mer än reglar.
 
Det står "bygga nya väggar" och "montering gips". Men dom menar att det bara gäller insidan av rummet. Det står visst nog att arbete utanför rummet inte ingår i offerten, men vi antog att en vägg är en vägg med gips på båda sidor. Nu vill dom ha betalt för arbetet att sätta upp gips på utsidan.
 
Låter som ett fult sätt att få en offert att verka billigare och sedan ta hem det på "tillägg". Jag tycker inte att man som konsument kan förväntas förstå att en vägg inte är en vägg på bägge sidor. Att tapetsering och sånt inte ingår är ju en sak men själva väggen...
 
Frågan är bara hur jag skall gå till väga när ord står mot ord. Dom verkar tycka att vi är dumma i huvudet som inte fattade att en vägg egentligen bara är reglad och tyvärr är detta är bara en av flera saker som dom tycker vi borde fattat skulle kosta extra.
 
Kommunens konsumentrådgivare?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.