Hej, har fått nya fönster monterade av snickare men vi har upptäckt detta problem som enligt tillverkaren inte ska finnas där. Det är SP Balans och jag väntar nu på en tekniker från SP men tänkte höra vad ni tror. De rinner alltså in vatten längs sidorna och ner på träkarmen bakom aluminiumbeklädnaden.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lutar fönstret inåt i nederkant?
 
Fönsterkarmen är i lod enligt mitt vattenpass så de verkar de inte göra.
Förstår inte vad som skulle kunna vara fel annat än fönstren om karmarna sitter rakt så borde detta inte ske. Det enda som snickaren missat är att han skruvat markisarmarna i karmen vilket inte var helt hundra men de borde ju inte orsaka vatten längs hela fönstret.
 
Har du någon borst-list runt utsidan på förnsterbladet? Jag vet att det kan saknas ibland.
I övrigt tycker jag SP fönster har blivit riktigt dåliga de senaste åren. Sprickor vid gångjärnen på innåtgående fönster, helt galet injusterade vid tillverkning. Och deras jävla smältlim som det alltid ligger en tunn sträng eller 2 utav på glaset
 
Ja i överkant men inte runt. Tycker de är konstigt att de är vanligt men SP säger att de inte sett något liknande och ska skicka ut en tekniker som ska titta på det.
 
De ska tydligen vara så. Trots att de först sa att de var helt galet och aldrig sett något liknande.
Borstlister sitter bara runt hela när spaltventil inte finns. När spaltventil är på så är de bara i ovankant.
De säger till mig att fönstret kommer inte hålla mer än några år och sedan som sagt är de tydligen så de ska vara.. Väldigt tveksam till om jag köper fler fönster från SP till resten av huset eller om man ska titta på typ morup, villafönster eller mockfjärd istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.