De här bröderna har ett 20-tal blufföretag registrerade. Dessutom är de aktuella i en utredning där de kapat en gammal mans lägenhet och skrivit över den på sig själva.
Det cirkulerar varningar på facebook för dessa individer. Det finns dessutom många fler i den släkten som sysslar med kriminell verksamhet.
Begriper inte varför de inte sitter bakom galler där de hör hemma.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
A
vore det så illegalt så skulle de nog göra det..

Annars är det väl moraliskt fel och det är inte samma sak som illegalt...
 
  • Arg
Peter787
  • Laddar…
harry73
Maskintok skrev:
vore det så illegalt så skulle de nog göra det..

Annars är det väl moraliskt fel och det är inte samma sak som illegalt...
Skulle man kunna bevisa allt som de gör och skulle man driva det straffrättsligt, skulle de nog sitta bakom galler.
Problemet är ju oftast att man inte kan bevisa så mycket och då blir det plötsligt mycket svårare.
 
A
harry73 harry73 skrev:
Skulle man kunna bevisa allt som de gör och skulle man driva det straffrättsligt, skulle de nog sitta bakom galler.
Problemet är ju oftast att man inte kan bevisa så mycket och då blir det plötsligt mycket svårare.
som jag förstod av ovan inlägg så var det så uppenbart och det var detta jag svarade på.

Men ja bevisbördan är tung...
 
har man hittat kryphål så ska det mjölkas... men folk med moral heder folkvett och sånt tjafs vet man inte gör det

men så är det vissa som bara ser (<$£€_€£$>) och kör på fullt... MEN brukar straffa sig i slutändan när nån bättre och värre blir blåst ^^
 
harry73
Maskintok skrev:
som jag förstod av ovan inlägg så var det så uppenbart och det var detta jag svarade på.

Men ja bevisbördan är tung...
Det är väldigt uppenbart, men det är många saker som är väldigt uppenbara som inte går att bevisa straffrättsligt.
Här spelar det säkert in att det handlar om många fall med många offer, som var för sig inte är så allvarliga att polisen har något att jobba med. Tittar man på hela affärsmodellen och hur det är satt i system, blir det en annan fråga.

Jag tror att en åklagare efter all medieuppmärksamhet börjar rota i det och att de till slut kan åtalas, men samma gäller ju egentligen för blocket-bedragare eller katalysatorstölder
 
Maskintok skrev:
som jag förstod av ovan inlägg så var det så uppenbart och det var detta jag svarade på.

Men ja bevisbördan är tung...
Men fallet med en kapade lägenheten vett tusan om dom kommer undan med.
 
harry73
M mojjen skrev:
Men fallet med en kapade lägenheten vett tusan om dom kommer undan med.
Det hoppas jag verkligen inte
 
A
M mojjen skrev:
Men fallet med en kapade lägenheten vett tusan om dom kommer undan med.
Detta borde vara något de kan sätta dit dem för medans resten utreds..

Men är det bara i förundersökningsstadiet så är det inte mer än att personerna får reseförbud...
 
harry73 harry73 skrev:
Det hoppas jag verkligen inte
Fördelen med det caset är väl att det fått stor medial uppmärksamhet. Åklagare inlett förundersökning, och med det så har stora delar av deras nätverk också flytit upp till ytan.
 
harry73
M mojjen skrev:
Fördelen med det caset är väl att det fått stor medial uppmärksamhet. Åklagare inlett förundersökning, och med det så har stora delar av deras nätverk också flytit upp till ytan.
Det tror jag med och jag hoppas att det sätter stopp för bedrägeriet i fortsättningen
 
Släktbaserade kriminella nätverk är här för att stanna. Läs polisens klanrapport, sitter ju t.o.m. människor som är kopplade till klannätverk i riksdagen! Svensk lagstiftning är skriven för en numera svunnen tid
 
  • Gilla
Peter787 och 13 till
  • Laddar…
nikasp
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
De kör på i vanlig stil sedan Sularpsfarmen [länk]

[länk]

Bara kolla hans munläder och höga "moral". Å kärlek till alla, jo pytsan.

[länk]
Aldrig hört talas om men FB och artikeln i Expressen får man ju psykopatvibbar av.
 
  • Gilla
Mjoh och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.