Fråga: Min man som är snickare bär alltid en tumstock på sig, varför? Sign snickarfru
Svar: För att man alltid pratar om vem som har störst och han vill kunna kolla om den växer.

Fråga: Vad är det här med bygglov egentligen? Är det komplicerat att få? Sign: Nybyggaren
Svar: Mycket komplicerat, du måste nämligen ha med din fru på det och det är inte lätt.

Fråga: Aj då! Måste hon bo där med? Sign: Nybyggaren
Svar: Nej då, bygg en friggebod åt henne så löser det sig.

Fråga: Vad är en friggebod som du nämnde? Sign: Bertil's Bygg AB
Svar: Det begreppet kom till för många år sedan då Birgit Friggebo försökte bygga ett utedass...
Det rasade ihop medans hon satt där och hon tyckte att hela det Svenska folket skulle få dela den upplevelsen.

Fråga: Varför rasade det? Sign: Orolig
Svar: Det är enorma krafter som påverkar ett utedass. Tänk dig själv att vara en stående regel där.

Fråga: Stående? Nej den hade nog f_n slaknat men förstår vad du menar. Kan man bygga något annat än utedass? Sign: Orolig
Svar: Absolut! Prova med ett mindre slakteri, kemifabrik eller varför inte en betongfabrik så har du material för att göra grunden.

Fråga: Hur bygger man en grund till ett hus? Sign: Glömde grunden
Svar: Prova att kontakta Orolig när han byggt sin betongfabrik.

Fråga: Kan man göra grunden trots att huset är byggt med? Sign: Glömde grunden
Svar: Självklart, ta lite fogskum bara så lyfter sig huset en del.

Fråga: Räcker en flaska eller skall jag köpa två? Sign: Glömde grunden
Svar: Ta du två och ring Mig _inte_ imorgon!

Fråga: Hur skall man göra då man är rädd för inbrott? Sign: Bestulen och (be)tagen ungmö
svar: Det beror ju på... Om man vill skydda sig ifrån alla besökare så kanske 2 tums plank i ek kan vara att rekommendera men annars så kanske man skall lämna alla hål öppna?

Fråga: Kan en nybliven far bygga hus? Sign: Tagen ungmö
Svar: Klart han kan men frågan är om någon kan bo i dem? Det är väldigt typiskt för pojkar att vilja bygga kojor i tidig ålder.
Vänta ett tag så ser du att det går över...

/Kent
 
;D ;D ;D Den var lustig ;D
 
Haha, jag såg att du först postade det här under "vanliga frågor" här i forumet! ;D ;D ;D

[smiley=2vrolijk_08.gif] [smiley=lolk.gif]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.