Jag håller på och renoverar (lätt) köket vi hyr. Jag har lite klantat till det då jag målat kaklet men inte målade täcklisten som sitter mellan kaklet och överskåpen först för nu när jag försöker måla den å hur jag än tejpar, kilar in papper m.m. så kommer det vit färg på kaklet. Kaklet är även väldigt känsligt å det e svårt å få bort det vita när det kommer utan att skada kaklet.

Jag har därför fått den brillianta idéen att jag ska sätta självhäftande plast på listen. Frågorna är då när jag googlar lite, någons om valt mellan märket DC Fix som ofta används på trä och självhäftande plastfilm? Det är ju över spisen så man vill det ska hålla. Biltema har en svart självhäftande kolfiberark som jag oxå överväger.

Jag undanber mig idiotförklaringar om att det inte är estetiskt och vill ha tips på om det är möjligt, hur resultatet faktiskt kan bli? (det finns ju självhäftande plast som ser ut som vitlaserat trä). Eller om någon har någon annan smart ide på hur jag ska lösa det... Självhäftande plast känns som drömmen just nu!

L
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.