Fick ett litet gulligt virus förra veckan, nåt antiviris skit som ploppade fram hela %¤#¤¤# tiden. Jag har fått bort det nu men nu har det lämnat några tråkiga spår efter sig tror jag. Jag försöker ladda in bilder från min digitalkamera men det går inte, datorn registrerar inte kameran när jag ansluter den.. Jag har försökt allt med drivrutiner och liknande.
När jag gick in i enhetshanteraren så stod det så här om kameran:


Den här maskinvaran kan inte startas eftersom dess konfigurationsinformation i registret är ofullständig eller skadad. (Kod 19)

Klicka på Sök efter lösningar om du vill skicka information om enheten till Microsoft och kontrollera om det finns någon lösning.


Jag har sökt efter lösning men det händer inget..... JAG BEHÖVER HJÄLP INNAN JAG BLIR KNÄPP. Vad gör jag...
 
Har ingen aning om vad du kan ha råkat ut för men ibland kan det hjälpa att bara göra en rensning av Windowsregistret.

Jag använder ett gratisprogram som heter CCleaner. Ladda ner det och kör sedan en sökning efter problem i registret. Programmet är ganska enkelt så du förstår nog hur du skall gå tillväga.

Kan vara värt ett försök. Även om det inte löser ditt problem så får du åtminstone en liten städning i registret.

http://www.ccleaner.com/
 
Har du satt en sk "restore point" (Windows brukar rekommendera det efter instalaltionen ?). I så fall kan du gå tillbaka till den punkten så bör din installation repareras

Annars borde du kunna använd aen rescue disk eller Windows orginalskiva och reparera installationen med den
/K
 
Hejsan. Jag laddade hem CCleaner och körde det, visst det rensade upp lite men löste ej problemet. Förstod inte vad du menade klaskarlsson men jag lyckades lösa problemet genom att avinstallera programmet och sen installera det igen..

Tack för visat intresse..
 
Måste rekommendera Spybot Search&Destroy, rensar bort dom flesta skrämprogram.
Länk hemsida
 
Nu vet jag inte exakt vilken av varianterna det är du råkat ut för, men i dessa fall har jag bara positiva erfarenheter av microsofts egen live scanner. (onecare)

Den har fungerat i 9/10 fall jag testat den för liknande virus. Se till att starta om datorn, och stäng ALLT som du inte behöver ha aktivt. kör sedan safetyscannern från microsofts hemsida.

Testa denna länk, http://onecare.live.com/site/sv-se/default.htm som bör ta dig direkt till scanningssidan...

Ett annat tips, om det nu verkar som att själva drivrutinerna tagit stryk, har du testat att avinstallera drivrutinerna för kameran innan du installerar om den? (vill bara försäkra mig då många missar den biten)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.