I somras så lät jag ett företag, byta ut gipsskivorna i min 0,73 kvadrat meter stora dusch. Jag lät dem även tapetsera vägarn med våtrumstapet och lägga ny plastmatta på golvet.

Precis nu, upptäckte jag att en av skarvarna mellan "våtrumstapets våderna" har spruckit. Tapeten har släppt lite från väggen på det stället oxå.

Jag lät arbetet utföras vitt och har kvar kvittot.

Gud vad jobbigt vad ska jag göra? :mad::(:eek:

Kan jag sätta en tejp bit över och duscha ikväll eller måste jag vänta tills det, att någon har fixat det?

Vad ska jag säga till företaget?

Vilka lagar gäller?

Jag är mycket tacksam för svar.
 
Du ringer naturligtvis företaget så kommer de och fixar svetsen. Inga konstigheter, de har garantiansvar i två år. Konsumenttjänstlagen gäller.
 
Jag ringde företaget som fixade mitt bad rum, jag var tvungen att ta mig tid för att gubben skulle komma och fixade de sprutan svetts fogarna, vilket han gjorde.

Men de jävla skarvarna gick sönder igen efter bara två dar:mad:

Jag hade inte tid/ork att dra hem samma gubbe igen, därför att jag är en upptagen man :pust:

Jag köpte mig en liten tub elastiskt lim för inne- och utomhus bruk för 40 kr och tätade sprickorna själ, denna lagning lär hålla:cool: ;)

Man ska nog passa sig för att ta in hantverkare som man inte personligen känner i sitt hem därför att de bara luras,slarvar och fuskar. Dessutom blir det alltid dyrare än de först säger :elak:
 
Lim? Det låter knappast som en bra grej. Det finns inget som säger att detta fungerar (varken vidhäftningsmässigt mot mattan, eller att limmet klarar vattenbegjutningen i längden), och du har inga garantier från något håll. För fasen, låt firman åtgärda det.
 
Alltså, genom att mecka med det där själv så kan du i värsta fall nu gjort så att firman inte tar på sig något som helst ansvar för mattan de satt upp! Får du fuktskador eller ska sälja huset/lägenheten lär du får problem... Se nu till att få dit firman och håll båda tummarna att de ens är intresserad av ge dig någon form av garanti efter ditt limäventyr.
 
Är det inte stor risk att det redan finns fukt bakom våtrumstapeten och det är därför som fogen spricker upp?
 
jon_h skrev:
Lim? Det låter knappast som en bra grej. Det finns inget som säger att detta fungerar (varken vidhäftningsmässigt mot mattan, eller att limmet klarar vattenbegjutningen i längden), och du har inga garantier från något håll. För fasen, låt firman åtgärda det.
phl skrev:
Alltså, genom att mecka med det där själv så kan du i värsta fall nu gjort så att firman inte tar på sig något som helst ansvar för mattan de satt upp! Får du fuktskador eller ska sälja huset/lägenheten lär du får problem... Se nu till att få dit firman och håll båda tummarna att de ens är intresserad av ge dig någon form av garanti efter ditt limäventyr.


Det är klart att ni har rätt;) Limmet är nu bort torkat innan det han stelna.

Extra dumt vore om jag lyckades fixa en rejäl vattenskada hus grannen :p Men det är likväl jobbigt är det att behöva lägga mer tid på detta. Någon måste ju vara hemma och ta emot hantverkaren.

Jag hävde väll ur mig en dos dumheter och betedde mig dumt , under ett vredesutbrott och ber om ursäkt om någon hantverkare tog illa upp. Förlåt, jag var bara lite sur därför att fogarna gått sönder för mig ingen. Nu har jag lugnat ner mig lite:) Tack.
 
;) Hoppas det löser sig så att alla blir nöjda och glada.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.