Ska införskaffa mig en Bosch get 150 och slipa golven rum för rum.. har 140 kvm furuplank lackat. Vilket dammsugare behöver jag till jobbet för att minimera mängden damm? Har kikat på en Bosch GAS 35. Någon som har erfarenhet?
 
Allvarligt…..140 kvadratmeter med en 150 mm excenterslip….och lackat.
Det är väldigt lätt att det blir vågigt, lacken är hårdare än trägolvet och när man slipat genom lacken så blir det fort en grop i trät.

Hyr en riktig golvslip, den har inbyggd dammsamlare.

Protte
 
Tänker dela upp jobbet rum för rum och har ingen lust att ständigt åka och hyra. Har använt Edge och med vals tidigare så vet vad det handlar om. Ser inte ut att vara något problem att slipa ett rum på 10-15kvm på någon timme eller 2 utifrån det jag läst. Frågan var dammsugaren.
 
L Lagerström skrev:
Tänker dela upp jobbet rum för rum och har ingen lust att ständigt åka och hyra. Har använt Edge och med vals tidigare så vet vad det handlar om. Ser inte ut att vara något problem att slipa ett rum på 10-15kvm på någon timme eller 2 utifrån det jag läst. Frågan var dammsugaren.
Klart det är möjligt men är det så stor yta och dessutom lackat så kommer antingen du tröttna eller din kropp gå sönder om du bara har en 150mm slip att tillgå.
Vill du inte ständigt åka och hyra en golvslip så tycker jag du ska köpa en bra lackfräs och gå över golvet med den först, där spar du mycket tid och energi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.