Har låga möbler i hemmet som jag vill kunna dammsuga under. Tyvärr verkar höjden på dammsugarmunstycket inte vara något som tillverkare specificerar.

Har sett att det finns separata munstycke, typ Twinner, som är 45 mm och borde därmed komma under 50 mm möbler. Dessa ska passa dammsugare med 32-35 rör, men även detta verkar inte vara något som specificeras av tillverkarna.

Hur har ni andra löst dammsugning under låga möbler? Typ 5 cm eller mindre.
Vad finns det för dammsugare idag som kommer under låga möbler?
Vilken diameter brukar Electrolux och Miele ha på sina rör? Tänker om Twinner passar.
 
A Anglegrinder skrev:
Har låga möbler i hemmet som jag vill kunna dammsuga under. Tyvärr verkar höjden på dammsugarmunstycket inte vara något som tillverkare specificerar.

Har sett att det finns separata munstycke, typ Twinner, som är 45 mm och borde därmed komma under 50 mm möbler. Dessa ska passa dammsugare med 32-35 rör, men även detta verkar inte vara något som specificeras av tillverkarna.

Hur har ni andra löst dammsugning under låga möbler? Typ 5 cm eller mindre.
Vad finns det för dammsugare idag som kommer under låga möbler?
Vilken diameter brukar Electrolux och Miele ha på sina rör? Tänker om Twinner passar.
Twinner är bra, ska finnas adapter som gör att de passar fyrkantiga rör. Vad totalhöjden då blir vet jag ej.
 
Twinner har jag till Electrolux funkar fint. Munstycket flyter fram på golvet. Hugger lite på heltäckmatta men då får man sänka effekten så går det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.