Köpte ett nytt luftgevär på Jula igår och efter att ha skjutit några gånger med och utan skott i så kommer det ut massa smuts från avtryckaren. Vad är det?

Se bild.

Rostfritt stål, kaffipulver spillt, skrapmärken, vitt fragment, ojämnheter, mörkbrun färgansamling, skuggor, reflektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kommer ut lite grann vid varje skott. Kan det vara färgen invändigt som släpper? Vågar man fortsätta skjuta? Tänker om dammet är något farligt.

Någon som har en kvalificerad gissning?
 
Reklamera köpet
 
Är det träkolv? Ser ju ut som slipdamm eller jord?
 
De borde väl du kunna känna/lukta vad det är?
Kan ju bara vara ett par skruvar för att lyfta ut geväret ur stocken så du får ut all skit.
 
E Emanuel01 skrev:
De borde väl du kunna känna/lukta vad det är?
Kan ju bara vara ett par skruvar för att lyfta ut geväret ur stocken så du får ut all skit.
Tyvärr nej på båda
 
Det ser ut som gjutsand. Reklamera varan. Annars skruvar du loss pipan från kolven och gör rent.
 
Är det inte del av tätningen som sitter på pistongen framför fjädern? På min Diana från början av 80-talet satt det nåt fast klet typ bitumen där. Tänker om geväret måste "köras in"...
Sen är det inte jättebra att köra utan skott då pistongen inte har nån luftkudde framför sig
 
Cruzze Cruzze skrev:
Är det inte del av tätningen som sitter på pistongen framför fjädern? På min Diana från början av 80-talet satt det nåt fast klet typ bitumen där. Tänker om geväret måste "köras in"...
Sen är det inte jättebra att köra utan skott då pistongen inte har nån luftkudde framför sig

Det verkar vara bra tryck i bössan så antar att det inte stör funktionen. Tycker du jag ska reklamera och byta ut eller kommer det vara samma sak?
 
B ByggaByggahus skrev:
Det verkar vara bra tryck i bössan så antar att det inte stör funktionen. Tycker du jag ska reklamera och byta ut eller kommer det vara samma sak?
Jag skulle reklamera. Kan ju vara ett måndagsex...
 
  • Gilla
  • Haha
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Köp inte luftvapen på Jula. Supporta svenska märken
Du tror inte målgruppen för FX-bössor med en prislappp på kanske 10-20 tkr är en annan än Julas tusenkronorsbössor? ;)
 
  • Gilla
Cruzze
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.