Håller på att renovera en lägenhet till ett mer acceptabelt skick och kommer snart till hallen.
Där sitter bröstpanel med synliga skruvar, skavanker och gap mellan sockel och panel.

Jag ser att detta inte är ok men är osäker på hur jag ska göra om det på bästa sätt.

Målet är att det ska se ok ut utan något som sticker i ögonen och jag vill göra det på enklast sätt eftersom lägenheten ska säljas om typ ett år.
På golvet ska jag lägga parkett!

Jag är glad nybörjare så utförliga beskrivningar tas tacksamt emot! :)
 
  • Bröstpanel i hörn av rum med synliga skruvar och glapp mellan panel och sockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bröstpanel i en hall med synliga skruvar och glipa mellan sockel och panel, behöver renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frzon Frzon skrev:
Håller på att renovera en lägenhet till ett mer acceptabelt skick och kommer snart till hallen.
Där sitter bröstpanel med synliga skruvar, skavanker och gap mellan sockel och panel.

Jag ser att detta inte är ok men är osäker på hur jag ska göra om det på bästa sätt.

Målet är att det ska se ok ut utan något som sticker i ögonen och jag vill göra det på enklast sätt eftersom lägenheten ska säljas om typ ett år.
På golvet ska jag lägga parkett!

Jag är glad nybörjare så utförliga beskrivningar tas tacksamt emot! :)
Frågan är om du verkligen måste åtgärda det där? Bara måla om. Annars hamnar du lätt i att göra om helt. Ett problem är att väggen värkar utbyggd? Extra gipsskiva? Dörrfodren ser väldigt tunna ut. Ett alternativ kan vara att sala ut vid dörrkarmen och sätta nytt foder då kommer golvsockel och bröstlisten linjera i fas med dörrfodret.

Hörnet är ju inte jättesnyggt. Då får isåfall byta bröstlisten och gira den i hörnet, så att hörn listen blir i fvå delar, en över bröstlisten och en under.