Av någon anledning så har jag fått dåligt tryck i vattnet på övervåningen. Nedre delen av huset är det bra tyck. På övervåningen sipprar det bara! Bra tryck i hydropressen. Vad kan det vara? Inget läckage och inga avlagringar eller stopp vid silar odyl...
 
Välkommen till forumet!

Är det på samtliga tappställen för övervåning, wc fyller långsamt osv?

mvh
 
Det är naturligt att det är va 0.3 bar mindre tryck på övervåningen pga höjdskillnaden. Men på ditt inlägg låter det som att ni har större tryckskillnad än så.
Hur är matningen till övervåningen dimensionerad?
Är det lika dåligt tryck på både kall och varmvatten?
Finns någon avstängning som inte är öppnad fullt?
 
Nja hur det är dimensionerat vet jag inte riktigt... Någon avstängning har jag inte varit på så det bör det inte vara.. Det är lika dåligt tryck på kall som varmvattnet.

Ovanför hydropressen sitter ett övertryckskärl. Denna har jag tömt lite på vatten och sett att dennes tryck är i princip obefintligt. Efter detta ha jag märkt att trycket blivit sämre på övervåningen....
Hört nånstans att även detta tryckkärl ( med säk/reduceringsventil) ska oxå ha ett visst tryck på ca 1,8... Vet ej om detta stämmer...
 
Kärlet du släppt ut vatten ifrån, har det en luftventil typ bilventil för att pumpa i luft?

Om du kan lägg upp en bild på kärlen.

Mvh
 
Japp. Den har en påfyllnadsventil i underkant. På övre sitter säk/reduceringsventil .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.