Langbein
Vi har inget fall eller max någon cm på 180 cm så vattnet ligger still på altangolvet, kan det vara bra eller vad ska man göra?
 
var? på vad?
 
fortfarande något oklart detta -menar du på altan?

hanneli
 
Langbein
Ändrat ::)
 
Har du inga springor mellan trallen??? Man ska väll inte ha fall på altangolvet. Har jag aldrig hört att någon har. Låter inte riktigt rätt att ha det, borde bli lite jobbigt att gå på det efter ett tag när det lutar neråt. Och en centimeter på nästan 2 meter är kanska mycket.
 
Langbein
Undergolvet ska ha 1 cm per meter har jag lärt mig här, så vattnet kan rinna ut och inte blir stående, gäller det även trallen eller ska den vinklas rätt?

Så lite lär knappast kännas och springorna vi har skrev jag om förut.
 
Har inte hört att undergolvet skall ha något fall, däremot rekommenderar man att ha ett fall ifrån huset "under golvet" (eller under altanen alltså...)
Detta bör vara minst en cm per meter.

 
Tror du har fattat fel Annaman.. Kanske skulle läsa lite nogrannare nästa gång. Och 1 cm per meter är väldigt mycket.. Jag kan lova att det både känns och ser väldig snätt ut!! 8) 8)
 
Langbein
Ja det är plåtgolvet under som är tak över garaget, som någon skrev här ska ha en cm/m, för att det ska rinna ut till rännan, sedan kan man ju återvinkla övergolvet om man vill, men även det kan väl luta lite så det torkar upp snabbare?

Nu ser vi stående vatten nästan ständigt under trallen, ett orosmoment på sikt och djur kanske trivs där. Det dunstar ju sämre nu med trall över, förut hade vi inget på.
 
Godmorgon.

Så rensas även denna tråd från "offtopic"-material.

Mvh,
Mathias
 
Gomorron ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.