Hallå

Jag bor i hus med egen brunn. Nu på sista tiden har det blivit extremt dåligt tryck i duschen när man vill ha varmvatten, det droppar knappt. I de andra kranarna är det bra tryck på både varmt och kallt.
Jag har hydrofor som jag nyss pumpat upp så trycket är ok. Jag har gjort rent blandaren, duschenmunstycket, har även skruvat loss rören innan duschen och satt på varmvattnet och då är det tryck. Det finns inget som stryper vattentillförsel i blandaren eller munstycket.

Va fan kan det vara för fel? Jag kan inte komma på något mer nu.
Tacksam för hjälp snarast.

Med vänlig hälsning, Jejja
 
ullberg
Då låter det ändå som att det är stopp i blandaren, har du kollat både inloppssilen till VV och själva reglerpaketet i blandaren?

/U
 
Japp jag har skruvat isär allt och kollat men hittar inget fel där. Blandaren är en fm Mattson 9000.
 
ullberg
Märkligt, så då har du alltså plockat isär allt på bild 3 (och ev. 4 om du har 40cc) sidan 10 i denna:
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=f1gv6psr&gInitPage=25
och rengjort både grovfiltren i inloppet och de i reglerpaketet? (kolla också så backventilerna inte beckat igen).

I så fall skulle jag testa med ett nytt reglerpaket, men tyvärr är väl inte det speciellt billigt, så kanske ska du avvakta en stund så kanske någon annan har koll på något typfel...

/U
 
Hade samma problem fast inte lika "allvarligt"
Tog bort blandaren och lämnade den till en pensionerad röris , sen funka den igen :)

Sitter nått i dom som kan smeta igen. Det fixa han iaf.
 
Jag har tagit bort den från väggen och gjort rent silarna även plockat ur allt där man väljer hur varmt man vill ha. Det fanns inte så mycket man kunde göra rent där.
så här ser min blandare ut.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Ja nu blev ju bilden tydligen uppochner :D.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ullberg
krilleman_215 skrev:
Sida 12 och inte 25 Ullberg! ;)
Ah, jag hade inte fattat att man kunde länka till en specifik sida, så min länk är åt skogen. Men jag skrev faktiskt sidan 10, och jag tycker 10 är till och med bättre än 12, men nu är det verkligen petitesser ;)

Precis som krilleman skriver, har det gått riktigt långt är det inte ens säkert att man ser filtret genom all skit, så om du inte såg något filter (stålnät) så har du nog problemet där (se skissen på sid _10_ ;) där de pekar ut filtren på reglerpaketet.

/U
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Petitess var ordet :p (Eller så läste jag dåligt och bara följde din länk)

Jag anar en viss skämtsamhet som bara kan inträffa på måndagar om man har semester! :wow:
 
Ok. Jag ska ta isär den igen och kolla men nu är det dags att laga mat :)
 
Nu har jag plockat isär den igen. Ser inget filter på den grejen som man kan plocka ut och i blandaren ser det ut så här.Det är nåt plastigt som jag ej får bort, vågar inte ta i för mycket så den går sönder.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Det är nästa del du måste få ut, lirka lite så brukar den lossna.

Du har bara lyckats få ut halva här är hela delen med filtrena:

FM-MATTSSON-Reglerpaket-311031.jpg
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Ok jag fick ut den :) Kan man ta isär den mer också eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.