Jag har en temperaturvakt som sköts via SMS, har fungerat perfekt ända till Tele2:s system kraschade i januari. Sedan dess har den inte fungerat. Provade att ta ut SIM-kortet och sätta den i min vanliga telefon och upptäckte då att jag inte hade någon täckning alls inomhus, provade att gå utanför huset och en bit bort så fick jag täckning och kunde ringa.

Drog mig i det längsta för att kontakta Comviqs support eftersom jag visste det skulle bli som att prata med en lobotomerad robot. Mycket riktigt, de kollade täckningskartan och där var det förstås inte något problem. Sedan föreslog de att jag skulle byta prisplan, vilket så klart inte fungerade. Sedan ville de byta SIM-kort eftersom de misstänkte att SIM-kortet fungerade sämre med dålig täckning. Min hjärna fick en mindre kortslutning av detta absurda påstående, eftersom täckningen just var problemet och att SIM-kortet inte har med täckningen att göra, men jag protesterade bara milt, gav sedan upp och sa att de kunde skicka ett nytt SIM-kort.

Jag misstänker fortfarande att täckningen har förändrats på något sätt efter kraschen. Mitt vanliga Tele2-abb på det trådlösa bredbandet hade nämligen stora störningar i en vecka efter kraschen, men Tele2 hävdade att inga störningar fanns.

Är det någon annan som har märkt att täckningen förändrades med Comviq efter kraschen?
 
Finns det inte en leverantör som har bättre täckning då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.