Avloppsröret från köket hade gått isär i trossbotten nu när man kom hem från jobbet...
:(
 
Jo helst skulle man vilja riva allt och bygga nytt ikväll.... Om man bara hade pengarna
 
Jaaa du jag har inget jobb att komma hem från har varit arbetslös i 24 dagar och min fru har varit sjukskriven i 2 år.vi har haft en vatten läcka på vinden som har runnit ner i väggarna och orsakat mögel och allergi hos våran hund som fick lägga in på sjukhus berätta gärna om liknade händelser
 
Claes, vad ska du göra åt saken? Kan du komma åt röret från undersidan eller måste du riva upp golvet?
 
En liten förtydling: Det är avoppsröret från köket som gått isär just där det går i en 90-graders böj för att gå ner i mellanbjälklaget. Under köket i källaren ligger tvättstugan.

Jag har full access till röret underifrån. Det går nämligen i taket på tvättstugan. SÅ jag har tryckt ihoprören igen och nu har jag även sett till att skruva en rem som håller upp röret mot taket så att inte gravitationen gör sitt igen. Sedan har jag ställt en kupéfläkt för att torka. Tänker försöka att inte öppna upp taket / golvet just nu utan hoppas på att sågspånen torkar snällt och fint....
 
Jag tror att du behöver byta ut sågspånen mot den torra varianten, dom tar evigheter att torka. Fixa en fuktmätare och kolla! Det är nog inte så kul om det börjar mögla :'(
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.