Avslutade just ett samtal med Siemens kundtjänst och känner mig smått blåst. Vi köpte för ett tag sedan en helintegrerad diskmaskin från Siemens och när vi skulle installera den upptäckte vi att det bara fanns ett fäste för sockeln medskickat. Tänkte givetvis att det måste blivit nåt fel i och med att monteringsanvisningen tydligt visar ett alternativ där två fästen används (det enda alternativ som funkar för oss då vi har utanpåliggande sockel). Samtalet till Siemens bekräftade dock att det bara skulle vara ett fäste med, för "normalfallet" är att man bara monterar med ett fäste, och detta borde återförsäljaren upplyst oss om innan köpet av maskinen. Öhhh?

Trots min irritation så kunde de inte bara skicka ett extra fäste, utan jag blev tvungen att köpa en hel "sats" med fästen (för nu var det helt plötsligt två fästen i en reservdelssats, det gick inte att beställa bara ett!!!). Kalaset gick med frakt och allt på dryga 250 spänn. Visst, 250 kr är kanske inte jättemycket, men jag tycker det är enormt dålig stil av Siemens att göra på detta sättet och kan inte annat än att känna mig grundlurad. Vill därför passa på att varna andra som planerar att köpa en helintegrerad diskmaskin från Siemens. Vill ni montera en separat sockeldel för diskmaskinen så se till att återförsäljaren ordnar så att ni får med två sockelfästen med en gång!
 
Om jag hade varit i ditt läge så skulle jag ringt och påpekat att det bara var ett fäste i den levererade satsen , bara för att höra vad det blev för svar.
 
  • Gilla
camli och 1 till
  • Laddar…
Exakt samma sak här.
Diskmaskinen gick sönder efter 3 år. Betalade 2000 kr. för reparation. Nu, att år senare, har den gått sönder igen.
Försökt kontakta kundservice tre gånger bara idag. Efter att ha väntat, 30 min, 30 min, och en timme (!), så måste jag ge upp. De svarar *inte*
Aldrig siemens igen för min del.

Helt obegripligt att ett så stort företag kan vara så fräckt mot sina kunder.
 
R
ja de är värdelösa
 
Har också fått väldigt dålig erfarenhet från deras kundsupport. Väldigt tafatta och motvilliga att ens bemöta problemen. Har köpt en kyl och frys från från dem som håller dålig byggkvalité och låter 20 gånger mer (skall låta 39 dB men låter mellan 55-60 dB).
 
galento
Hmm. har just haft mailkontakt med siemens ang en diskmaskin som
började visa kod 24 och pumpade inte ur vattnet. Det visade sej vara
en plast bit som låg mot impellern.

Skickade foto på delen och undrade var den kom ifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.