Vi har ett nytt vattenlås och nyrenoverat (ca 2 år) badrum och får snabbt dålig lukt i vattenlåset. Vi har bytt om det skulle vara så att packningen inte var tät men samma sak med nytt vattenlås. Det sitter ordentligt. Firman som gjorde badrummet har kommit och kollat men kan inte förstå varför det blir så här. Vad kan det bero på??
 
Lina Hedberg Lina Hedberg skrev:
Vi har ett nytt vattenlås och nyrenoverat (ca 2 år) badrum och får snabbt dålig lukt i vattenlåset. Vi har bytt om det skulle vara så att packningen inte var tät men samma sak med nytt vattenlås. Det sitter ordentligt. Firman som gjorde badrummet har kommit och kollat men kan inte förstå varför det blir så här. Vad kan det bero på??
Lägg gärna upp en bild.
 
S0MMER S0MMER skrev:
Lägg gärna upp en bild.
 
  • Svartvit kaklad golv med metall golvbrunn, vattendroppar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smutsig diskho med vatten och avlagringar syns, behöver rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal spisplatta med inbrända fläckar och matrester, behöver rengöring, inbyggd i köksbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade liknande problem.
Det ska sitta en o-ringspackning som håller tätt. Det var några år sedan. Jag kommer inte ihåg om o-ringspackningen satt på utsidan av den utlyftbara delen eller på insidan av den fasta delen (själva golvbrunnen). Rörmokaren hade tryckt in den utlyftbara delen så att o-ringspackningen hade hoppat ur. När jag själv skulle sätta tillbaks den hade jag väldiga problem för den hamnade hela tiden fel. Till slut smorde jag o-ringspackningen med armaturfett från Clas Ohlson. (Ett fett som inte fräter på gummi). Och först då gick det att trycka in den utlyftbara delen så att det blev tätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.