Vill först säga att ja, jag skrev på en beställning av skiss hos dem till en kostnad på 2000kr vid besök hos dem så det kunde jag iofs inte räkna med att komma ifrån men:

Detta gällde byggnation av ett 1,5-plans garage och skissen gjorde de till stor del ifrån en färdig skiss jag redan hade med mig. Sen ville de iofs göra en skiss på hus oxå vilket jag kanske inte var tydlig nog att påpeka inte var så viktig. Men det var klart från början att det var enbart byggnation av garage det gällde.

Efter att skissen var klar så skulle HM-Hus ge mig ett pris på stomresning av garaget. Ett väldigt överpris tyckte jag och då säljaren sa att stomresningen var den absolut största kostnaden så bad jag han komma tillbaka med ett pris på totalentrepenad istället.

Det var siksta gången jag hade kontakt med dem innan fakturan på skissen kom drygt ett halvår senare.

Försökte ringa och prata med dem men fick ingen kontakt.
Mejlade tillslut där jag skrev att jag ansåg att då de fått en skiss av mig att jobba efter samt att jag kännt väldigt svalt intresset från deras samarbetspartner HM-hus och att jag inte var överdrivet glad i att betala 2000kr för det de gjort för mig.
Då fick jag svar någon vecka senare att jag borde betala.

Fick även fakturan på nytt där det handskrivet stod:
"kan du vara snäll och betala fakturan, i annat fall kommer jag skicka ärendet vidare till Pay solutions som är ett inkassoföretag"

Har nu betalat fakturan eftersom jag trots allt beställt och fått en skiss men hoppas jag aldrig behöver ha med dem att göra igen.

Har sen mötet med säljaren uppe på HM-hus inte haft nån annan kontakt än via mejl.


Mvh O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.