Hej på er alla!
Det är så att jag går och klurar på att ta bort asfalten till min garageuppfart och lägga grus där. Det ser ut som ett riktigt krondike just nu och det samlas en väldans massa vatten där när det ha regnat. Totalt nersjunken alltså. Nu till frågan.
Hur gör jag?
Ska jag ta bort den gamla asfalten och bara lägga på grus, eller kan jag lägga grus direkt på asfalten?
Att få bort den gamla uppfarten ska nog inte var några problem för den är så lös och porös så när man går på den så sjunker den och spricker sönder ännumera. Går nog att få bort med en spade, det är bara det att den är så lång. Det går in 5 bilar på rad så det blir några meter att skotta. Vill helst inte det.

Lenkan
 
Hej
Det beror på vad som ligger under asfalten. Är det ett ordentligt bärlager under så är det bara att lägga på grus.
Om du vill ha en riktigt bra väg skall du lägga ut en duk/väv (kommer inte ihåg produktnamnet nu) och sedan på med ett grovt bärlager så ska du bli av med fukten.

Om det är mycket att gräva så hyr en minigrävare eller kompaktlastare om det är mera skyffel jobb.
Lycka till.
 
En grävare är aldrig fel! Då kan det tom bli kul att göra om! :) Blir nog att gräva bort och göra nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.