Hej,

Har sneglat lite på Daikin Emura, eftersom vi har ganska lågt i tak (216cm) är möjligheterna att placera ut innedelen ganska begränsade och innedelen till Emura bygger bara drygt 15 cm. Dessutom är innedelen designad vilket gör det lättare att få igenom investeringen hemma....

Den är däremot relativt dyr, runt 20.000 + installation, jämfört med t.ex. LG Artcool som ligger på runt 12.000 + installation. Vad säger ni med lite mer erfarenhet runt pumparna, är Daikin värd de extra tusenlapparna??
 
"Bump" ...
 
Tänk på att Emuran öppnar sig 60-70mm uppåt när den är igång också.

Jag vet inte hur bra eller prisvärd LG's maskiner är men Daikin är oftast värda de extra pengarna. De är riktigt bra grejer.
 
Hej,

Ok, tack för info.

Det verkar inte som om det finns någon som har erfarenhet av LG's Art Cool Gallery men det verkar vara som vanligt, det lite dyrare prylarna är bättre...
 
Har själv en Daikin (FTXL) och jag är hyffsat nöjd med den. Daikinpumparna tillhör bland det bättre vad jag förstått och det är en stor skillnad på de pumpar som säljs på COOP och "rikitga" pumpar. Och deras modeller är inte lika fula som många andra, om nu en luftvärmepump kan vara snygg...

Hursomhelst har jag haft lite problem med utedelen som stundtals isar igen. Första vintern trodde jag (efter att ha läst reklamen) att man kunde köra den på 10C som grundvärme inne i fritidshuset. Tji fick jag och utedelen blev en riktig ispropp. Kommande vintrar visste jag bättre - dock lät jag den vara helt avstängd i vintras pga den höga utetemperaturen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.